سرمایه گذاری 26 میلیارد دلاری دنیا برای هوش مصنوعی در سال 2019
دانش
بزرگنمايي:
راه ترقی - ایسنا / پروفسور الکساندربرم استاد ممتاز و مدیر موسسه علوم کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه اشتوتگارت در سخنرانی ویدیویی خود در چهاردهمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری و نوآوری 2025 با مرور اعداد و ارقام حوزه هوش مصنوعی در سال های اخیر افزود: این اعداد وارقام به صورت قابل توجهی درحال افزایش است و جای تعجب نیست که بگوییم هوش مصنوعی به کلیدی ترین فناوری توانمندساز قرن 21 تبدیل شود،
وی اظهار کرد: از رشد استارتاپ ها می توان به روشنی دریافت که صنعت و سرمایه گذران علاقه مند به سرمایه گذاری در این حوزه هستند، این مسله نشان دهنده جذابیت و رشد سریع این حوزه است.
الکساندربرم ادامه داد: بر اساس آمار و اعداد در سال 2019 شرکت ها موفق به جذب نزدیک به 26میلیارد دلار سرمایه شدند،که این میزان، رقم واقعا بزرگی است.
وی با طرح این سوال که هوش مصنوعی چیست افزود:هوش مصنوعی شاخه ای از علوم کامپیوتر است،این شاخه شامل یادگیری ماشین ،یادگیری عمیق، پردازش زبان طبیعی و بینایی ماشین می شود.
وی گفت: هوش مصنوعی یک پدیده پیچیده و چند بعدی است،موضوعات مختلفی مانند طراحی با کمک هوش مصنوعی،هوش مصنوعی زاینده ، توکن هایی غیر قابل تعویض و مهندسی نرم افزار با هوش مصنوعی به آن مرتبط هستند.
وی یادآور شد: معتقدیم که هوش مصنوعی می تواند دو نقش داشته باشد، یکی نقش ایجاد کننده نوآوری و دیگری نقش تسهیل کننده نوآوری است ، نقش هوش مصنوعی در این دو مفهوم به ویژه در نحوه تاثیرگذاری بر نوآوری مهم است.
استاد ممتاز و مدیر موسسه علوم کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه اشتوتگارت یادآور شد: عملکرد هوش مصنوعی با توانایی های زاینده و خلاقانه خود که بر اساس پیشرفت های یادگیری ماشین و یادگیری عمیق است،قابلیت های خود را درک می کند، در نتیجه این عملکرد در مراحل اولیه فرآیندهای کارآفرینی که کارآفرینان تلاش می کنند راه حل های اصولی برای مشکلات پیدا کنند یا تناسب محصول با بازار را جستجو کنند بسیار مناسب است.
وی افزود: در مقابل عملکرد تسهیل کننده بر قابلیت های هوش مصنوعی در ادغام و ترکیب داده ها به روش های جدید تکیه دارد این عملکرد بیشتر به پیشرفت های اخیر در یادگیری ماشین بستگی دارد،عملکرد تسهیلگر به استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی فرصت های بهبود فرآیندها در ساختارهای سازمانی موجود کمک می کند.
این استاددانشگاه ادامه داد: رشد سریع و گسترش غول های فناوری در سال های اخیر نشان داده که داده ها به نیروی محرکه عملکرد تسهیل کننده تبدیل شده اند، چه در نقش تسهیل کننده و چه در نقش ایجاد کننده هوش مصنوعی نوآوری را در زمینه های مختلف پیش می برد.
وی افزود: در عملکرد ایجاد کننده تمرکز بیشتر بر شرکت های نوپا و نرم افزارها است ، در حالی که در عملکرد تسهیل کننده تمرکز بیشتر برشرکت های تثبیت شده و کاربردهای سخت افزاری است.
مدیر موسسه علوم کارآفرینی و نوآوری در دانشگاه اشتوتگارت در پایان خاطرنشان کرد: در مدیریت نوآوری، می توانیم از هوش مصنوعی در مراحل back-end وfront-end استفاده کنیم ، در مراحل front فرصت ها یا از طریق فناوری های جدید ایجاد می شوند یا از طریق نیازها و رفتارهای مشتریان شناسایی می شوند که اصطلاحا به آن کشش بازار گفته می شود،این فرصت ها باعث می شوند که برای شناسایی محصولات یا خدمات جدید ایده پردازی کنیم.
-
پنجشنبه ۲۰ دي ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴:۳۳
-
۳۲ بازديد
-
-
راه ترقی
لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/1010635/