راه ترقی

آخرين مطالب

هواپیمای مافوق صوت ناسا یک مانع بزرگ را در آستانه اولین پرواز برطرف کرد دانش

هواپیمای مافوق صوت ناسا یک مانع بزرگ را در آستانه اولین پرواز برطرف کرد
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ایسنا /هواپیمای مافوق صوت «X-59» ناسا با یک دور جدید از آزمایش‌های موفق، پیشرفت را به سمت اولین پرواز خود ادامه می‌دهد.
هواپیمای مافوق صوت «X-59» برای شکستن دیوار صوتی بدون تولید امواج صوتی که معمولا در اثر پرواز مافوق صوت ایجاد می‌شوند، طراحی شده و نتایج جدیدترین آزمایش‌های این وسیله نقلیه در تاسیسات «اسکانک ورکس»(Skunk Works) واقع در کالیفرنیا انجام شده‌اند، نشان می‌دهند X-59 ممکن است به زودی به این موفقیت دست یابد.
به نقل از اسپیس، ناسا و شرکت «لاکهید مارتین»(Lockheed Martin) سازنده X-59 اخیرا این هواپیما را در آزمایش تداخل الکترومغناطیسی مورد بررسی قرار دادند تا اطمینان حاصل شود که حسگرها، رادیو و تجهیزات مسیریابی آن با یکدیگر تداخل ندارند. به گفته مهندسان ناسا، X-59 با موفقیت از این آزمایش‌ها عبور کرد.
«یوهان لین»(Yohan Lin)، سرپرست هوانوردی X-59 ناسا گفت: رسیدن به این مرحله نشان می‌دهد که هواپیما در حال پیشرفت است. دیدن این پیشرفت هیجان‌انگیز است، زیرا می‌دانیم مانع بزرگی را برطرف کرده‌ایم که ما را به اولین پرواز X-59 نزدیک‌تر می‌کند.
در طول آزمایش‌ها، ناسا نه تنها سیستم‌های اویونیک و حسگر X-59 را فعال کرد تا از عدم تداخل آنها با یکدیگر اطمینان حاصل کند، بلکه به دنبال نشانه‌هایی بود که ثابت کنند این سیستم‌ها می‌توانند روی سیستم‌های سایر هواپیماهای تحقیقاتی نیز تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، ناسا قصد دارد یک جت «F-15D» را پشت X-59 به پرواز درآورد. این هواپیما به یک کاوشگر هوایی با طراحی ویژه مجهز خواهد شد که به اندازه‌گیری امواج ضربه‌ای تولیدشده توسط هواپیمای مافوق صوت کمک خواهد کرد.

راه ترقی


لین گفت: ما یک سیستم را فعال می‌کنیم و به نظارت بر سیستم دیگر می‌پردازیم تا مسائلی مانند نویز، مشکلات و خطاها را تشخیص دهیم. در طول آزمایش‌های اخیر، ناسا یک F-15D را در فاصله 14 متری X-59 به نمایش گذاشت تا سازگاری بین دو هواپیما ثابت شود. پس از آن، F-15D و X-59 از هم جدا شدند تا در فاصله 152 متری یکدیگر قرار بگیرند. بدین ترتیب، آنها شرایطی را شبیه‌سازی کردند که با هم در آن پرواز خواهند کرد.

راه ترقی


اکنون که X-59 آزمایش تداخل الکترومغناطیسی را پشت سر گذاشته است، مهندسان سیستم‌های اویونیک و تله‌متری آن را بررسی خواهند کرد تا تجربه احتمالی آن را در طول پرواز شبیه‌سازی کنند.
ناسا و لاکهید مارتین برای ایجاد هواپیمایی که بتواند دیوار صوتی را بشکند و در عین حال فقط صدایی را تولید کند که روی زمین زیر آن شنیده شود، یک هندسه منحصربه‌فرد را برای X-59 طراحی کردند و موتور را درست در قسمت بالای هواپیما قرار دادند.
موشک X-59 به دلیل دماغه بلند خود، شیشه جلو ندارد. در عوض، خلبانان برای دیدن جلو از یک صفحه‌نمایش واقعیت افزوده استفاده می‌کنند که نماها را از دوربین‌ها به صفحه نمایش کابین هدایت می‌فرستد.

راه ترقی


در طول آزمایش، ناسا X-59 را بر فراز مناطق پرجمعیت آمریکا به پرواز در خواهد آورد تا بررسی کند که چگونه صدای آن توسط مردم روی زمین درک می‌شود. پرواز هواپیمای مافوق صوت بر فراز مناطق پرجمعیت به دلیل اختلالاتی که بوم‌های صوتی می‌توانند ایجاد کنند، برای دهه‌ها ممنوع بوده است اما X-59 در صورت موفقیت می‌تواند روزی راه را برای هواپیماهای مسافربری مافوق صوت ساکت‌تر هموار کند.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/1039836/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مردم می‌توانند از ساعت 5 عصر اعتبار کالابرگ را دریافت کنند

طرح پیش فروش 4 محصول سایپا اسفند 1403

89 هزار واحد نهضت ملی مسکن فروش اقساطی شد

بررسی نحوه اجرای آزادسازی سهام‌ عدالت در کمیسیون حقوقی مجلس

حساب تسویه‌ نشده مهندس با رئال مادرید

موعود بنیادی فر: چشمی دچار اشتباه محاسباتی شد

حجت کریمی: با خطیر اختلاف سلیقه داشتم ولی به حالا ربطی ندارد

واکنش براتی بعد از انتخابات فدراسیون: از این به بعد به زندگی شخصی ام می رسم!

کریمی و خطیر، وزن سنگین استقلالی‌های فدراسیون

یک نام جذاب برای جانشینی کونسیسائو در میلان

براتی پس از عدم انتخاب در هیئت رئیسه؛ به زندگی‌ام می‌رسم!

روبیک طلایی به عباس‌زاده اهدا شد

آردا از رئال به بایرن، لیورپول یا آرسنال می‌رود

باید داور به کنار مانیتور می‌آمد؛ توضیحات آموزشی علی میرزابیگی درباره دو صحنه مشکوک دربی

نشست مشترک سران قوا به میزبانی دولت

تست بازیگری «علی شادمان» در فیلم رویای سینما

دیالوگی از فیلم «کداکروم» که اشاره به فلسفه در لحظه زیستن داره

بازگشت جواد رضویان ‌با یک برنامه جدید در نوروز

بعد 20 سال من میگی لباس خان!

«گل‌های کاغذی» و «خانواده خلج» به ازمیر می‌روند

تیتراژ قدیمی و نوستالژیک «ماه عسل» با اجرای محسن یگانه

«هیوا سیفی‌زاده»، خواننده و نوازنده تنبک آزاد شد

احسان یاسین: تا قبل از عصر جدید یک اثر فارسی هم نداشتم

شهادت دو نیروی بسیجی در سراوان

ثبت تخلفات رانندگی با پهپاد از سوی پلیس راهور

تشخیص هوشمند ناهنجاری‌های اسکلتی کودکان با عکس موبایلی

درمان سرطان با کمک «خرس آبی»

دومین رمان گلاره عباسی رونمایی شد

مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی وقف شد

سرمقاله فرهیختگان/ جنگ تعرفه‌ای علیه رعیت

وزیر صمت: 870 شهرک صنعتی در کل کشور داریم

تداوم ارز 28500 تومانی در سال 1404

یک مقام صنفی: وزارت صمت در ضعیف‌ترین حالت خودش اداره می‌شود

فرزین: ارز 28500 تومانی تغییر نمی‌کند

رئیس کمیسیون اجتماعی: افزایش حقوق کارگران باید حداقل 40 درصد باشد

مالیات بر عایدی سرمایه؛ تَبی که رو به خاموشی می‌رود

وزیر جهاد: عرضه سیب‌زمینی در کشور تثبیت شد

وزیر صمت: بسته حمایتی صنعت تصویب شد

پاسخ وزیر صمت به واگذاری ایران‌خودرو به کروز

درآمدزایی باشگاه‌ها نیازمند توجه به حق پخش تلویزیونی است

اسفندیارپور: بخشی از مشکلات امروز فوتبال به قوانین و مقررات بر می گردد

حیدر بهاروند: من نمی‌توانم حق همه را به یک باشگاه بدهم

رشفورد و آسنسیو ما را قهرمان می‌کنند!

هشداری که اینیگو مارتینز داد: یا همه یا هیچ!

امباپه خطرناک‌ترین مهاجم اروپا شد

شکایت فولاد از داور بازی با ذوب‌آهن

مطمئنم امباپه در رئال مشکل روانی داشت!

فریده شجاعی: کار من با این رای بسیار دشوار شده است

بازی مرگ و زندگی برای سهمیه آسیایی ایران!

واکنش معنادار شمخانی به ملاقات زلنسکی و ترامپ با یادآوری خاطره دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر انقلاب