راه ترقی

آخرين مطالب

آغاز رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب در اولین روز کنکور اجتماعی

آغاز رقابت بیش از نیم میلیون داوطلب در اولین روز کنکور
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ایسنا / بیش از نیم میلیون داوطلب در چهار گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فنی، هنر و زبان های خارجی امروز در اولین روز نوبت دوم کنکور به رقابت می پردازند.
اولین روز پنجاه و چهارمین کنکور از ساعت 8 امروز پنج شنبه 21 در دو نوبه صبح و عصر آغاز می شود و پس فردا 22 تیر ماه جاری با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی پایان می یابد.
تعداد 512 هزار و 610 داوطلب امروز در چهار گروه آزمایشی علوم انسانی، ریاضی و فنی، هنر و زبان های خارجی در 408 شهرستان، 625 حوزه امتحانی اصلی و 1747 حوزه امتحانی فرغی رقابت می کنند.
آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز پنجشنبه و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعد از ظهر امروز پنجشنبه 21 تیرماه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه 22 تیر ماه برگزار می‌شود.
در نوبت دوم کنکور سراسری 984 هزار 214 داوطلب شرکت کرده است. آقا متولد 1322 و خانم متولد 1327 از کرمانشاه و خانم متولد 1390 از کنگاور و سه داوطلب دیگر متولد 1388 جوان‌ترین و پیرترین داوطلبان نوبت دوم کنکور 1403 را از آن خود کردند.
در نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403، تعداد 984 هزار و 214 داوطلب شرکت کردند که 620 هزار و 557 نفر آنها زن و 363 هزار و 657 نفر نیز مرد هستند. در واقع 63 درصد این داوطلبان زن و 37 درصد مرد می‌باشند.
تعداد یک میلیون 152 هزار و 518 داوطلب در نوبت اول کنکور 1403 ثبت نام کردند که زنان 729 هزار و 656 نفر به نوعی 63 درصد داطلبان را تشکیل دادند. با این احتساب آمار داوطلبان نوبت دوم کنکور کاهش یافته است.
ثبت نام نوبت دوم کنکور 1403، 29 و 30 فروردین‌ماه و ثبت نام با تاخیر نیز در 6 و 7 خرداد ماه جاری انجام شد و این آزمون پنج‌شنبه و جمعه 21 و 22 تیرماه برگزار می‌شود.
در گروه آزمایشی ریاضی در مجموع 125 هزار و 119 نفر داوطلب شرکت کردند که مردان با 81 هزار و 113 نفر، 65 درصد داوطلبان این گروه آزمایشی کنکور را تشکیل می‌دهند.
در گروه آزمایشی علوم تجربی نیز 471 هزار و 390 داوطلب شرکت کردند که 314 هزار و 600 نفر آنها به نوعی 67 درصد این داوطلبان زن هستند.
در گروه آزمایشی علوم انسانی 270 هزار و 752 داوطلب شرکت کردند که زنان 177 هزار و 648 نفر از جمعیت این داوطلبان را تشکیل می‌دهند به نوعی 66 درصد آنها زن می‌باشند.
در گروه آزمایشی هنر 46 هزار و 31 نفر شرکت کردند که زنان با 35 هزار و 779 نفر 78 درصد داوطلبان را تشکیل می‌دهند و در گروه آزمایشی زبان نیز 70 هزار و 922 نفر شرکت کردند که زنان با 47 هزار و 524 نفر 67 درصد داوطلبان را از آن خود کردند.
نتایج اولیه نوبت دوم کنکور سراسری 1403 به صورت نمرات خام و نمرات کل کنکور در هفته آخر مردادماه اعلام می‌شود. همزمان با این موضوع به داوطلبانی که در دو نوبت کنکور 1403 و یا چهار نوبت کنکورهای 1402 و 1403 شرکت کرده اند در گروه‌های آزمایشی مختلف شرکت کرده باشند، اجازه داده می‌شود گروه آزمایشی اصلی خود را انتخاب کنند.اگر کسی انتخاب نکند آخرین نوبت برگزاری آزمونی که در آن شرکت کرده است ملاک عمل قرار می‌گیرد.
 انتشار کارنامه نهایی ملاک عمل برای انتخاب رشته در کنکور سراسری 1403 که شامل دو نوبت 1403 و دو نوبت 1402 است، در هفته اول شهریورماه صورت می‌گیرد. دفترچه شماره دو و راهنمای انتخاب رشته مجازی و فرآیند انتخاب رشته در دهه اول شهریورماه انجام می‌شود.
همزمان با انتخاب رشته، ثبت نام و انتخاب رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی در هفته اول شهریور صورت می‌گیرد. کسانی که علاقمند به رشته‌های بدون آزمون هستند و در کنکور هم شرکت کرده اند نیازی به ثبت نام مجدد ندارند. اسامی معرفی شدگان در رشته‌های دارای شرایط خاص در هفته سوم شهریورماه انجام می‌شود.
نتایج نهایی کنکور سراسری 1403 در دهه اول مهر ماه 1403 یعنی 10 یا 11 مهر اعلام می‌شود
کارت‌ شرکت در آزمون‌ همه داوطلبان به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون تا روز گذشته چهارشنبه به تاریخ 20 تیرماه در سامانه جامع آزمون سراسری (https://my.sanjesh.org/login) برای مشاهده و پرینت فعال بود و داوطلبانی که در 2 گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی ( علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی ) به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای 2 کارت هستند.
برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.
در این آزمون تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحانی به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست. لذا از مراجعه به واحدهای رفع‌نقص کارت، برای این موارد جداً خودداری شود.
 نوبت صبح ساعت 7:30 دقیقه در حوزه ها بسته می شود و داوطلبان توجه داشته باشند که دیرتر مراجعه کنند اجازه ورود ندارند. آزمون بعدازظهر پنجشنبه ساعت 14 در حوزه ها بسته می شود. وسایل الکترونیکی از هر نوع آن و چه روشن و چه خاموش به معنی تخلف است و منجر به محرومیت از آزمون می شود و در گروه علوم ریاضی و فنی دو دفترچه داده می شود.
در گروه علوم انسانی هم دو دفترچه به داوطلبان داده می شود.
در گروه علوم تجربی چهار دفترچه داده می شود که یک دفترچه مختص گروه بهیاری است. در گروه های زبان و هنر نیز تنها یک دفترچه داده می شود.
تعداد سوالات و زمان پاسخگویی به تفکیک گروه‌های آزمایشی نوبت دوم کنکور 1403 به شرح زیر است. در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دو دفترچه که شامل 105 سوال و 145 دقیقه زمان اختصاص داده شده است.
در گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه شامل 155 سوال با 180 دقیقه زمان پاسخگویی تهیه شده و دفترچه شماره چهار ویژه بهیاری شامل 30 سوال با 20 دقیقه زمان است. در گروه آزمایشی علوم انسانی دو دفترچه با 160 سوال و 160 دقیقه زمان تهیه شده است دفترچه شماره دو ویژه دیپلم‌های علوم و معارف اسلامی با 80 سوال و 75 دقیقه زمان پاسخگویی است.
در گروه آزمایشی هنر یک دفترچه با 100 سوال و 115 دقیقه زمان پاسخگویی در نظر گرفته شده است و در نهایت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی یک دفترچه با 70 سوال و 105 دقیقه زمان پاسخگویی اختصاص داده شده است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/910467/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

غایبان بزرگ امروز در مجلس

معاون شهردار تهران: در جبهه انقلاب آن‌طور که باید از دکتر زاکانی دفاع نمی‌کنیم

بازی پدر‌خوانده‌ها و ایده دولت وفاق ملی

رئیس اداره استاندار سازمان منطقه آزاد کیش از پلمپ 13 آسانسور برج ساحلی پرشین کیش خبر داد

سهم بریکس در اقتصاد جهان چه میزان است؟

200 میلیون دلار ارز نیمایی موبایل به واردات منجر نشد

هلو رکورد ارزانی و گرانی را شکست!

نایکی وارد عمل شد؛ جذب نیکو ویلیامز برای بارسا!

مهاجم سابق استقلال در حال بررسی پیشنهاد بازگشت به این تیم

کشمکش ادامه‌دار درویش و بیرانوند

ابتلای یک ورزشکار به کرونا پس از کسب نشان نقره المپیک

گواردیولا: هیچ باشگاهی دی‌بروینه را نمی‌خواهد

تمجید خاص سرمربی مشهور از والیبال ایران

لیگ برتر جای بازیکن‌سازی نیست

بمب افکن ایرانی آماده کنار زدن یار مسی

جانشین سیدحسین در استقلال مشخص شد

گلها و لحظات برتر آرمان رمضانی در استقلال

بادیگارد مسی مثل یک برادر

فعال اصلاح‌طلب: خاتمی کوپن خود را خرج عارف کرد

صوت افشاشده از انتقادات جبهه اصلاحات به خاتمی و پزشکیان

اهدا‌ءکنندگان عضو شاهد و ایثارگر در همایش «ایثار در ایثار» مورد تجلیل قرار می‌گیرند

نمی‌خوام کسی من رو دوست داشته باشه!

اولین تریلر فصل دوم سریال ارباب حلقه‌ها

«کنت مونت کریستو» همچنان حماسه می‌سازد

اجرای ترانه ایرانی «آرام آرام» در مسابقات استعدادیابی موسیقی ازبکستان

سیم‌های تلفن پادگان را قطع کردم و با آنها برای خود ساز ساختم!

خوزستان سرزمین تنوع آب‌وهوایی

پیش‌بینی کاهش موقتی دما در برخی مناطق کشور

آیا گرم‌ترین روزهای سال را پشت سر گذاشته‌ایم؟

داوطلبان کنکور برای مشاهده سوابق تحصیلی اقدام کنند

ایلان ماسک وعده بزرگ دیگری داده که شاید نتواند به آن عمل کند

کشف عنصری خاص در بزرگ‌ترین انفجار پس از مه‌بانگ

ماه من آمد به زمین

کیهان: خزانه دولت روحانی بدهکار کرد، رئیسی جبران کرد

اصلاح طلبان بر سر معاون اولی عارف به جان هم افتادند

از صاحب‌خانه شکایت کنید، اضافه اجاره را پس بگیرید

موجودی خزانه پس از کسر حقوق تیرماه اعلام شد

آخرین وضعیت قیمت جهانی طلا

آلودگی مسابقات سه‌گانه مردان را لغو کرد

دفاع عجیب وزیر دولت فرانسه از بخش های جنجالی مراسم افتتاحیه

ستاره ایرانی تنها اسم بزرگ نقل‌وانتقالات لیگ امارات

او اولین رفیق صمیمی طارمی در اینتر است!

خلاصه بازی تنیس کارلوس آلکاراز 2-0 گریکسپور

کاشته زیبای آندره‌آ پیرلو در تمرینات سمپدوریا

گلهای برتر بارسلونا مقابل منچسترسیتی

انتقاد ترامپ از افتتاحیه المپیک

چشم‌های نکونام امیدوار به درخشش ستاره ازبک

7 بازیکن گران‌قیمت لیگ عربستان؛ رونالدو همچنان در صدر

همه مشکلات در المپیک از کمبود غذا تا آلودگی سن

واکنش خرازی به ادعای اسرائیل علیه حزب الله: مضحک است