راه ترقی

آخرين مطالب

طباطبایی: دولت پزشکیان به جای جستجو برای پست مناسب برای افراد، به دنبال افراد مناسب برای پست‌ها می‌گردد سياسي

طباطبایی: دولت پزشکیان به جای جستجو برای پست مناسب برای افراد، به دنبال افراد مناسب برای پست‌ها می‌گردد
  بزرگنمايي:

راه ترقی - صدا و سیما / سید شهاب‌الدین طباطبایی، دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: دولت آقای پزشکیان به جای جستجو برای پست مناسب برای افراد، به دنبال افراد مناسب برای پست‌ها می‌گردد.
برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور سید شهاب‌الدین طباطبایی دبیرکل حزب ندای ایرانیان و مالک شریعتی نیاسر نماینده مجلس شورای اسلامی به بررسی روند انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم پرداخت.
سید شهاب‌الدین طباطبایی در شروع برنامه اظهار کرد: دکتر پزشکیان ایده‌هایی را مطرح کردند که فرآیندی بود و ایشان وارد فضا‌ها و اشتباهات گذشته نشدند. دکتر پزشکیان به تخصص گرایی و عدالت بسیار تاکید داشتند. 

وی ادامه داد:‌ ایشان به مردم تاکید می‌کردند که این دو را فراموش نمی‌کنند و این قول نشانه‌ای است که در حرکت کنونی ایشان اتفاق افتاده. اگر عدالتی بخواهد بر قرار شود با تصمیمی گیری تنها چند نفر مشکلات حل نمی‌شود.
طباطبایی افزود: اگر برای زنان و سایر ادیان نقش تعریف شده به همان موضوع عدالت بازمی‌گردد. مهمترین محور تشکیل این مدل ساز و کار موضوع عدالت در بخش سیاسی است و امیدواریم با ساز و کار کنونی به اهداف خود برسیم.
وی تاکید کرد:‌ مهمترین چالش پیش رو نارضایتی کسانی است که در این ساز و کار انتخاب نمی‌شوند البته خیر عمومی ارجحیت دارد تا محفل و افراد بخواهند راضی باشند. دکتر پزشکیان همیشه می‌گفتند ایران متعق به 89 میلیون ایرانی است نه تعداد محدودی از افراد.
استفاده از شاخصه‌های دقیق برای انتخاب وزرا
طباطبایی در ادامه برنامه گفت: خوب است که اکنون درباره شاخص حرف می‌زنیم و از سلیقه افراد انتقاد نمی‌کنیم. 
دبیرکل حزب ندای ایرانیان بیان کرد: شاخصه‌های دقیقی برای انتخاب افراد پیش‌بینی شده است حرف آقای شریعتی درست است. قرار است که این اتفاق بیفتد که وقتی که سنجه‌ها اقتصادی بررسی شد در شرایط مساوی با توجه به مسائلی مانند اهل سنت بودن و یا زن بودن از تبعیضی مثبت استفاده می‌کنیم که این تبعیض تاریخی که در کشور وجود دارد جلوگیری کنیم.
وی ادامه داد: مثلا اگر 10 امتیاز برای سن زیر 50 سال داریم یا برای زن بودن و اهل سنت بودن 10 امتیاز است ْ ملاک‌های نخصصی 40 امتیاز دیده شده است. برای تک تک سنجه‌ها پیش بینی شده امتیاز قرار دادیم. راجع به همه این موارد فکر شده است و دوستان اعتماد کنند. مرحوم مدرس جمله خوبی دارند که کار خوب. کاری است که بتوان عیب‌های آن را شمارد و کاری که برای اولین بار پیش می‌آید حتما ایراداتی دارد. 
طباطبایی گفت: مردم عزیز یادتان باشد قرار شد که به دولت کمک کنید و یک کمک هم مطالبه گری شما مردم عزیز است و شما نباید دولت را تنها بگذارید و این تنها نگذاشتن هم یعنی باید مطالبه‌گری را حفظ کنید.
پزشکیان وعده‌های عجیب و غریب نداده است
طباطبایی در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: تصمیم‌گیری‌ها درباره انتخاب افراد به گروهی از کارشناسان گذاشته شده است و کاری حرفه‌ای و تخصصی است. اسامی این افراد عنوان شده است و از صدا و سیما هم بابت شفاف بودن در این زمینه تشکر می‌کنم.
وی افزود:‌ در دوره‌های مختلف تنها افراد خاصی در این زمینه نظر می‌دادند و اکنون بالغ بر 500 نفر برای انتخاب افراد مشارکت کرده‌اند. انجمن‌های علمی برای اولین بار به کمک آمده‌اند. این اتفاق که شاخص به جای سلیقه و ضابطه به جای رابطه در اکثر کمیته‌ها در نظر گرفته شده است کار مهمی است.
دبیرکل حزب ندای ایرانیان بیان کرد: هیچ کاری بدون مشکل نیست. عدالت در حوزه سیاست نمود اول آن در کابینه است. در نتیجه می‌توانیم امیدوار باشیم عدالت سیاسی در سایر امور دیده شود لذا همه باید کمک و همراهی کنیم تا مردم متوجه شوند و در آخر هم همه چیز به اختیار رئیس جمهور است. این اقدام امروز امیدواری به آینده است. مردم به رئیس جمهوری اعتماد کردند که وعده‌های عجیب و غریب نداده و صداقت را سرلوحه خود قرار داده است.
وی گفت: این که تعارض منافع شاید باشد حتمی است، اما در نهایت پس از اقدامات کمیته‌ها اسامی به شورای بالادستی می‌رود و غربال‌گری می‌شود و در مرحله آخر رئیس‌جمهور منتخب آنجا باز هم غربالگری انجام می‌دهد. برای همین می‌گوییم که مردم باید مطالبه‌گری داشته باشند. با این ساز و کار با کمترین تلفات و مشکل به دستاورد خوبی خواهیم رسید.
همه ایرانی‌ها باید طعم عدالت را بچشند
طباطبایی در ادامه برنامه گفت: خوشحالم که آقای شریعتی اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که دولت باید این موارد را رعایت کنند. متاسفانه خیلی از مشکلاتی که ایشان می‌گویند در 3 سال گذشته پیش آمده است.
وی بیان کرد: ویژگی دکتر پزشکیان آن است که قول و وعده‌ای نمی‌دهد که نتواند عملی کند. مردم یک بار دیدند که با وعده دادن و دادن عدد‌های فضایی کاری حل نمی‌شود. مردم یکدستی در موضوعات سیاسی را دیدند.
دبیرکل حزب ندا افزود: فصل سوم و اصل بیستم قانون اساسی بسیار مناسب است. همه افراد اعم از زن و مردم در مبنای قانون یکسان هستند. در قانون اساسی نه درباره دین و نه چیز دیگری حرف زدند و گفته همه یکسان هستند. این اصل، اما درباره بسیاری از آدم‌ها عملی نشده است که در این دولت قرار است عمل شود و یکی از آن‌ها حقوق اقلیت‌ها و حقوق زنان است. همه ایرانی‌ها باید طعم عدالت را بچشند. من از صدا و سیما و رویه‌ای که دارد به شرط استمرار تشکر می‌کنم و امیدوارم از دوستان دیگر هم استفاده کنند. صدا و سیما صدای همه مردم است و باید صدای آن 50 درصد را هم بشنود.

supports HTML5 video

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/914982/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پروژه ساخت لامبورگینی در ایران؛ مرور تجارت نیوز به وعده وزیر کار سابق

کفش‌های مخصوص آدیداس برای فضانورد بایرن

لوا هم‎‌تیمی‌اش را نشناخت؛ تو دیگه کی هستی!

جوانمردی: دلم برای به اهتزاز درآوردن پرچم ایران تنگ می شود

اشک‌های غلامرضا رحیمی تیرانداز تیم ملی پس از حذف زودهنگام

حذف زودهنگام غلامرضا رحیمی از بخش انفرادی تیراندازی ریکرو مردان

مربی‌گری همسر غلامرضا رحیمی بجای مربی تیم

هشدار به گریلیش؛ باید منتظر هو شدن باشی!

تیپ متفاوت مشاور عالی فرمانده کل قوا در جلسه با وزرای دولت چهاردهم

ایران: آماده ارائه تمامی کمک‌های لازم به دولت موقت بنگلادش هستیم

خدمت به جانبازان و آزادگان پاسخ به فداکاری آن‌ها است/فاصله ی بین شایستگی و خدمات به جانبازان و آزادگان باید به حداقل برسد

یادگار ماندگار اهالی «ولایت عشق»

تغییر فصل اکران پرستاره می‌شود؟

رضا میرکریمی: «در آغوش درخت» فیلمی بی‌تکلف با پیام انسانی است

از «قیام» نتفلیکس تا آثار ایرانی در جشنواره بوسان

آهنگ «دریغ» را از امین بانی بشنوید

پایتخت نشینان احتیاط کنند؛ غبار محلی در نواحی پرتردد

تولید حسگر‌های هوشمند ایرانی

شعرخوانی زیبا از رشید کاکاوند

مروری به مهمترین اخبار اقتصادی هفته؛ از تحلیل دلار تا بیت کوین

لیسیتسین: مثل ایران، جام جهانی می‌خواهیم

پرز بهترین تاریخ است، رئال مرا نخواهد از اروپا می‌روم

وینیسیوس خراب کردی، سریع عذرخواهی کن!

کیچین: امیدوارم صعود کنیم

شروع نشست خبری امیر قلعه نویی و مهدی طارمی پیش از دیدار با قرقیزستان

بازگشت به کابوس؛ ایسکو بدترین خبر را شنید

قلعه‌نویی: منتقدین هم مشاور من هستند

رحیمی حذف شد

طارمی: هستم تا باافتخار به تیم ملی کمک کنم

صالحی، سنایی و تخت‌روانچی با ولایتی دیدار کردند

فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا(ع) با حضور رهبر انقلاب

اتفاقی عجیب در صداوسیما؛ بخش «خبر اتباع» واکنش‌برانگیز شد

روایت جواد عزتی از بی‌خوابی 18 روزه‌اش به خاطر بازی همزمان در دو فیلم

بهاره رهنما با این تیپ خودش را سوژه کرد!

ترافیک خودرویی سنگین محور مازندران به سمنان را یک‌طرفه کرد

استهبان فارس لرزید

موفقیت یک داروی جدید در بهبود آلزایمر

رابطه ایران و آمریکا به یک نیکسون نیاز دارد

آخرین وضعیت از قیمت جهانی طلا

سلیمی خیال استقلال را راحت می‌کند

بازیکن قرقیزستان: تلاش خودمان را می‌کنیم تا به جام جهانی صعود کنیم

نکونام بازیکن جنجالی استقلال را اخراج کرد

بازخوانی سخنان جنجالی سیداحمد خمینی: همه چیز را به گردن آمریکا انداختن، ساده‌لوحانه است

شرمساری حسن معجونی از یک آیتم قدیمی با بازی خودش

وقتی النازشاکردوست برای پارساپیروزفر دعا میکند!

فیلم‌های راه‌یافته به جشنواره «راژیا» اعلام شدند

وقتی امین حیایی ادای رامبد جوان و خسرو شکیبایی رو در میاره

وقتی پیانو به حال شوبرت میگرید!

افزایش 160000 نفری ثبت‌نام‌کنندگان سامانه سماح برای اربعین

احیای چاه‌های کم بازده به‌دست دانش بنیان‌ها