راه ترقی

آخرين مطالب

بی‌آبرویی برای فوتبال ایران؛ وضعیت عجیب مقابل چشمان بازیکن سابق رئال! ورزشی

بی‌آبرویی برای فوتبال ایران؛ وضعیت عجیب مقابل چشمان بازیکن سابق رئال!
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ورزش 3 /بازی دو تیم استقلال ایران و الغرافه قطر که خوسلو بازیکن سابق رئال‌مادربد را در اختیار دارد فردا در حالی برگزار می‌شود که امروز ورزشگاه شهر قدس که میزبان این بازی است با حاشیه‌های عجیب فراوانی همراه بود.
شاید بدبین‌ترین افراد هم فکر نمی‌کردند که فوتبال ایران درگیر چنین مشکلات بزرگی از نظر سخت‌افزاری برای میزبانی بازی‌های بین‌المللی و داخلی بشود، اما سوءمدیریت و بیخیالی کار را به جایی رساند که در فاصله 24 ساعت تا اولین میزبانی ایران در رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا همه چیز در شرایط اورژانسی قرار داشته باشد.


امروز وقتی اولین تصاویر مربوط به برق‌گرفتگی دو کارگر نگون‌بخت ورزشگاه شهرقدس منتشر شد، برگ جدیدی در این شاهکار مدیریتی ورق می‌خورد. وقتی بازیکنان و کادرفنی الغرافه در مسیر استادیوم میزبان مسابقه فردا بودند و نمی‌دانستند که قرار است یکی از تاریک‌ترین شب‌های خود را در زمین فوتبال پشت سر بگذارند.
بازیکنان الغرافه با خوشامدگویی وارد ایران شدند اما در اولین روز اقامت اتفاقات عجیبی را پشت سر گذاشتند.
این گزارش خبرنگار " alt="راه ترقی" width="100%" />

* به استادیوم رسیدیم؛ گیت‌های ورودی هواداران در ورزشگاه نصب شده و در قسمت‌های ورودی، دیوارها رنگ شده است. با این حال عملیات عمرانی در بخش ورودی زنان ناقص مانده و معطل نازک‌کاری، رنگ‌آمیزی و اصطلاحا تر و تمیز کردن است.
* به هنگام ورود به داخل استادیوم و زمین چمن، از تصاویری که روز گذشته در فضای مجازی مخابره شد خبری نیست اما می‌شود مطمئن بود که بازیکنان استقلال و الغرافه در چمن آنچنان مساعد و صاف و یکدستی بازی نخواهند کرد. امروز بعدازظهر همچنان افرادی داخل زمین بوده و مشغول ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده چمن بودند که البته پیمانکار آن باید در مورد این شرایط پاسخگو باشد.

توضیح ویدیو
هواداران الغرافه تصاویری از وضعیت ورزشگاه شهر قدس را در صفحات خود منتشر کرده‌اند.

راه ترقی


* هنوز کسی از اسم داور مسابقه باخبر نیست اما به نظر ما نینگ، داور خبرساز چینی، قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت. او در حال گرم کردن خود در فضای استادیوم بود که با دخالت ناظر AFC فیلم‌برداری از او نیمه تمام ماند و او ما را به سمت سالن نشست خبری هدایت کرد.
داوود رفعتی، مرد خبرساز این روزهای فوتبال ایران، که دبیر کارگروه رسیدگی به شرایط استادیوم‌ها برای این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بوده نیز در استادیوم شهرقدس حضور داشت، اما با حضور نمایندگان مطبوعات ترجیح داد این مکان را ترک کند تا مورد سوال آنها قرار نگیرد.

راه ترقی


استقلالی‌ها برای انجام تمرین روی زمین چمن شهرقدس زمان مناسبی را انتخاب کرده بودند؛ تا ساعتی از روز که نیازی به روشن شدن پروژکتورها نبود. آنها در حالی که خبرنگاران موبایل‌های خود را بالای سر گرفته و از همه لحظات فیلم می‌گرفتند، یکی پس از دیگری از اتوبوس تیم پیاده شده و وارد زمین شهرقدس شدند، در شرایطی که برای آنها هم جالب بود که کیفیت زمین برای مسابقه فردا چگونه خواهد بود.
* جواد نکونام و سیدحسین حسینی، سرمربی و کاپیتان استقلال، در اولین نشست مطبوعاتی بازی استقلال و الغرافه شرکت کردند و در شرایطی که هنوز سوال اول از دهان خبرنگاران خارج نشده بود، برق سالن کنفرانس مطبوعاتی قطع شد!

راه ترقی


* در حالی که همه تحت تاثیر این اتفاق غیرمنتظره در جریان نشست بودند، به یکباره صدای داد و بیداد و فریادی به گوش رسید. این فریادهای گوش‌خراش و نگران‌کننده در ابتدا این موضوع را به ذهن آورد که درگیری‌ای در محوطه پارکینگ ورزشگاه ایجاد شده، اما خیلی طول نکشید که متوجه شویم دو نفر از افرادی که در حال کار در قسمت برق ورزشگاه بوده‌اند با برق‌گرفتگی و سوختگی مواجه شده‌اند.
توضیح ویدیو
وضعیت تعجب برانگیز سیم‌کشی اتاق VAR ورزشگاه شهدای شهر قدس!
* چند دقیقه‌ای طول کشید تا فضا برای ادامه نشست آرام شود. این در حالی بود که ناظرین حاضر در نشست سعی داشتند خبرنگاران را از پنجره‌های سالن که در طبقه دوم ورزشگاه شهدای شهر قدس قرار دارد دور کنند و اجازه پوشش اتفاقات را به آنها ندهند.
* در همین حین یک بار برق وصل شده بود، ولی دوباره خیلی زود قطع گردید تا پوشش ادامه حرف‌های نکونام هم در پی قطعی میکروفن با اعمال شاقه همراه باشد.
* ابتدا صحبت‌های نکونام را گوش می‌کردیم و سپس با صدای بسیار پایین دوباره آن‌ را در قسمت ضبط صدای گوشی خود تکرار می‌کردیم تا افرادی که در تحریریه در حال پیاده کردن مصاحبه بودند متوجه صحبت‌های سرمربی استقلال و کاپیتان این تیم شوند.
* اما اتفاق تلخ و تکان دهنده برای خبرنگاران وقتی رخ داد که پس از پایان نشست خبری به محوطه پارکینگ رسیدیم.
* دو فردی که دچار سوختگی شده بودند همچنان همانجا بودند، ولی آمبولانس برای رسیدگی به وضعیت آنها نرسیده بودند.
در کمال تعجب اما شاهد بودیم که تیم پزشکی آمبولانس با وجود درخواست‌های با عجز و لابه آن دو فرد مصدوم از پذیرش و رسیدگی به حالشان خودداری کرد و با وجود حیرتی که در میان حاضرین شکل گرفته بود، دور زد و رفت! پس از چند دقیقه سرانجام با ماشین شخصی آن دو فرد آسیب دیده به بیمارستان انتقال داده شدند!
بعد از انتقال دو مجروح به بیمارستان، نوبت به ورود ماموران اداره برق به ورزشگاه رسید تا پس از نیم ساعت تلاش، برق ورزشگاه دوباره وصل بشود و یک ساعت خاموشی به پایان برسد. در این فاصله اتوبوس تیم الغرافه هم وارد ورزشگاه شهرقدس شد تا بازیکنان چند ملیتی این باشگاه قطری برای آشنایی با زمین روی چمن بروند. در این اوقات می‌شنیدیم که کار تست VAR با مشکلاتی مواجه شده و کار داوران نیز نیمه تمام مانده است.
* اما در شرایطی که به سرعت این شایعه بر دهان‌ها چرخید که ممکن است ناظر بازی به دلیل اتفاقات پیاپی اقدام به لغو این مسابقه کند، با حضور شهردار شهرقدس و صحبت‌های او با ناظر بعید است که این اتفاق رخ بدهد. جالب اینکه ناظر بازی بیش از هر چیز نگران دو فرد آسیب‌دیده سانحه برق‌گرفتگی بود و مدام از شهردار شهرقدس درباره سلامتی آنها می‌پرسید. به او گفته شد که سوختگی این دو فرد از ناحیه دست بوده و آنها تحت عمل جراحی قرار گرفته و شرایط پایداری دارند. 
* اما عجیب‌ترین اتفاق پس از خروج اتوبوس الغرافه از زمین شهرقدس رخ داد؛ زمانی که پروژکتورها جانی دوباره گرفته و سطح زمین را طوری روشن کرده بودند که انگار خورشید در آسمان می‌تابید. اتفاقی که شبیه یک پایان درخشان بر رخدادهای کمدی ورزشگاه شهرقدس در فاصله 24 ساعت تا برگزاری اولین دیدار لیگ نخبگان آسیا در ایران بود.
توضیح ویدیو
استادیوم در تاریکی

راه ترقی


نورافکن‌های استادیوم شهر قدس بعد از خروج بازیکنان الغرافه روشن شد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/948697/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توقف بولونیا در لیگ قهرمانان اروپا

آتالانتا توانایی بردن آرسنال را دارد!

گل دیدنی مهدی ترابی به الوکره از نمایی دیگر

لاپورت: گواردیولا دوستم نداشت، اما دلتنگ او هستم!

بازگشت سریع السیر تراکتور از قطر به تبریز

ژابی: می‌دانم که فاینورد چه بازیکن خطرناکی دارد!

عارف در نقش ناجی تراکتور پس از 110 روز!

اولین تصاویر از مربی جدید رقیب استقلال و پرسپولیس

استاندار جوان و اهل تسنن کردستان را بشناسید

تاکید عراقچی بر علاقمندی ایران برای گسترش همه‌جانبه روابط بین تهران و کاراکاس

واکنش جلیلی به انفجارهای تروریستی لبنان

کمالوندی: طرفین مقابل در برجام در اجرای تعهدات کوتاهی می‌کنند

واکنش داماد روحانی به ادعای جنجالی درباره نقشش در خرید پیجرها در لبنان

استفاده از پیجر در ایران هم هست؟

تکذیب یک دروغ علیه سرپرست اداره کل سخنگوی دولت پزشکیان

وبسایت نزدیک به جلیلی: عملکرد دولت پزشکیان شبیه رفتار آمریکا در اوایل دهه 2000 میلادی است

چرا اسرائیل اکنون حمله تروریستی علیه لبنان را انجام داد؟

از ملا نصرالدین تا نبویان؛ دروغ اولی خنده‌دار بود و دومی فلاکت‌بار

اسکوچیچ: دوست ندارم تراکتور دفاع کند

مهاجم تراکتور لحظه آخر از لیست بیرون رفت

توافق شمس‌آذر با مدافع سابق سپاهان

ادعای درویش: افزایش سقف بودجه امروز ابلاغ شد!

اشتراکالی: هدف تراکتور در آسیا را نمی‌گویم!

گلزن تراکتور بهترین بازیکن زمین شد

بازی پر گل بایرن مونیخ و دیناموزاگرب به صورت انیمیشن

محمد محبی هنوز تست نمی‌شود!

شروع مقتدرانه تراکتور در آسیا؛ صدرنشینی در گروه A با 3 گل

صعود تاریخی ایران به رده دوم

تصاویری از ژست و تیپ پزشکیان در پاستور

متلک مقام ارشد طالبان به مخالفان

پردیس احمدیه از مقلد شیطان تا پول و پارتی

چهره ها/ عکس متفاوت بازیگر سریال «هشت‌ و نیم دقیقه»

پایان تلخ شیرین ترین شب دو عاشق!

جوکر تایم ناهید مسلمی دیدنی شد!

من نخواهم ایستاد رو به روی تو!

روزنامه اصولگرا: چرا استخدام واژگان رئیس‌جمهور مهم است؟

تکانه‌های سخت در سیاست اسرائیل

عصبانیت اصولگرایان از پزشکیان

همه برای جنگ در منطقه آماده می شوند

حمله اصولگراها به «پزشکیان» با اسم رمز فتنه و اغتشاش

خرید قسطی کیف نوت بوک و کوله پشتی با تخفیف ویژه

حراج پاییزی شمش طلا از اول مهر

دلیل گرانی طلا چه بود؟

اشتراکالی، یک گل و یک پاس در حد گل

حضور بارسا در لیگ قهرمانان یعنی جنگ برای قهرمانی!

مدافع سابق پرسپولیس با خیبر بست

کلین‌شیت بیرانوند فراتر از حواشی

شلیک ترابی گل نبود، تیر خلاص بود!

هواداران رم علیه بازیکنان؛ اخراج ده‌روسی تقصیر شما بود

برتری آسیایی شباب الاهلی با گل‌های آزمون و عزت‌اللهی