راه ترقی

آخرين مطالب

محمدوند: اورونوف تلفیقی از پیوس، کاویانپور و محمدخانی است ورزشی

محمدوند: اورونوف تلفیقی از پیوس، کاویانپور و محمدخانی است
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ورزش 3 /بازیکن اسبق پرسپولیس صحبت‌های جالبی در خصوص وضعیت این تیم و همچنین فوتبال ایران مطرح کرد.
عارف محمدوند که اکنون در ترکیه و رده پایه‌های مطرح این کشور برنامه استعدادیابی و کار با پایه‌ها را دنبال می‌کند، مدعی است که بی‌توجهی به مسائل زیرساختی باعث شده تا فوتبال ایران با شتابی عجیب در مسیر عقب ماندن از رقیبان قرار گیرد و این مساله در آینده نگران کننده خواهد بود.
بازیکن اسبق پرسپولیس درباره وضعیت این تیم در این فصل گفت: پرسپولیس امسال فکر می کردم کار سختی داشته باشد. در حالت عادی این همه تغییرات در کادرفنی و بازیکنان کار را سخت می‌کند. با توجه به این تغییرات اما با ساختاری که در این تیم جا افتاده، کار را به خوبی دنبال می‌کند. گاریدو هم توانسته نشان دهد فلسفه خود را در تیم جا می‌اندازد. در بازی آخر واقعا خوب بودند و از جناحین بارها موقعیت‌سازی شد و در زمین حریفی مثل الاهلی کار آسانی نیست.
وی درباره شرایط بازیکنان جدید تیم گفت: لوکاس برای من واقعا بازیکن جذابی نشان می‌دهد و در همان ده دقیقه پایانی نشان داد کیفیت فنی مناسبی دارد و آن ضربه نشان از کیفیت و کلاس او داشت. این روند نشان داد که این تیم شانس زیادی خواهد داشت. بازیکن دیگری که به پرسپولیس اضافه شده اند هم قابلیت فنی مناسبی دارند و از حیث خط هجومی پرسپولیس کاملا زهردار است. اوستون اورونوف هم به عنوان مهاجم و هافبک قابلیت مناسبی دارد و به تیم کمک زیادی کند.

راه ترقی

عارف محمدوند درباره اوستون اورونوف ستاره ازبکستانی پرسپولیس نیز توصیف جالبی دارد و اینطور توضیح داد: به لحاظ فنی بازیکنی که بتواند از نظر کار با توپ و دریبلینگ و در عین حال هم بتواند در پاس و موقعیت‌سازی و ضربه به سمت دروازه قابلیت بالایی داشته باشد، در ایران کم بازیکنی داریم. در گذشته شاید چنین این بازیکنانی داشتیم اما الان واقعا کمتر شده‌اند. در گذشته قابلیت فردی زیادی در بین بازیکنان وجود داشت. می‌توانیم بگوییم که اورونوف بازیکنی است که می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد و بازیکن قابلی است. او یک بازیکن ارزشمند و ساده و کامل بگویم او الماس پرسپولیس است.

وی ادامه داد: هر چقدر به گذشته می‌رویم بازیکنانی با خصوصیات مشابه اورنوف زیاد داشتیم. او تلفیقی از چند بازیکن در گذشته است، اگر پرسپولیس را در نظر بگیریم: قابلیت بازیسازی حامد کاویانپور و شوتزنی‌اش، به عقب تر برویم ناصر محمدخانی و پا به توپ شدن‌هایش. علی کریمی هم البته دریبلینگ قوی‌تری داشت و دوندگی بالایی دارد که پرسپولیس از این جنس بازیکنان زیاد داشت. بازیکنان تکنیکی معمولا دوندگی زیادی ندارند اما اورونوف این خصیصه را هم دارد و شم گلزنی‌اش هم جالب است و کمتر موقعیتی را هدر می‌دهد. او تلفیقی مثل حامد کاویانپور، فرشاد پیوس و ناصر محمدخانی را داراست. از هر کدام از این نفراتی که نام بردم او درصدی از بازیسازی و دوندگی، قدرت گلزنی و تکنیک را داراست تا او را متمایز کند.
پیشکسوت فوتبال ایران درباره عملکرد و شرایط تیم ملی نیز گفت: حتی زمانی که تیم ملی خوب بوده انتقاداتی وجود داشته اما وقتی می‌خواهیم نقد داشته باشیم باید راهکار ارائه شود. من اشتباهات و مشکلات را به فرد نمی‌دانم و مسلما سیستم فوتبال ما مشکل دارد. الان امیر قلعه نویی نباشد، چه کسی بیاید و با این سیستم و شرایط و سخت ابزار کار کند. هر کسی بیاید نقد وجود دارد و خواهد داشت و بهتر است سیستم فوتبال ایران ترمیم شود. اگر بخواهیم قابلیت تیم ملی را در نظر بگیریم باید بگویم دیگر تیمی در آسیا وجود ندارد که بخواهیم مثل گذشته که 15 و 10 گل می‌زدیم بزنیم. هیچ تیمی وجود ندارد که اینچنین باشد. گرجستان را در نظر بگیرید چند دهه پیش چه شرایطی داشته و الان می‌آید شگفتی ساز یورو می‌شود. اما سوال اینجاست وقتی آنها در مسیر پیشرفت بوده‌اند، ما کار را جلوتر نبردیم تا به حدی از پیشرفت برسیم و خودمان را همچنان بالا و قدرت اول آسیا باشیم. این نشان از بی‌برنامه بودن سیستم و مسئولانی است که برنامه‌ریزی 10 ساله برای موفقیت نداریم. نباید حاشیه بسازیم و بی‌جهت به امیر قلعه‌نویی حمله کنیم و در مسیر انتقاد باید راهکار در نظر داشت.
محمدوند با اشاره به ساختار روز دنیا که باعث پیشرفت آنها شده اینطور گفت: برای فوتبال را تغییر بدهیم به چهار چیز نیاز داریم. اولین و مهمترین چیز این است که برای پایه‌های خودمان با یک برنامه‌ریزی 20 ساله و امکانات مناسب برنامه‌ریزی کنیم. در مرحله دوم باید مربیان‌مان را آموزش بدهیم و اجازه بدهیم در تورنمنت‌ها و کلاس‌های معتبر شرکت کنند. در بحث مربی چه کاری صورت گرفته که به دنبال کیفیت بهتر و فنی مناسب بازیکنان هستید؟ در مرحله سوم باید امکانات سخت ابزاری مناسبی داشته باشیم. اینکه شما 20-30 میلیارد به بازیکن می‌دهید یعنی هزینه زیادی کرده‌اید. در صورتی که باید هزینه را در استادیوم و امکانات داشته باشید. الان باشگاه گالاتاسرای 28 زمین فوتبال دارد. الان پرسپولیس و استقلال به عنوان تیم اول ایران یک استادیوم برای خودشان ندارد. در نهایت هم اگر این چیزهایی که داشتیم باید به دنبال بازیکنان و مربیان خارجی باکیفیت باشیم. فوتبال هزینه نیست و یک سرمایه‌گذاری بزرگ است و فرصتی اجتماعی که ما مسلما این مسائل را در نظر نداریم. ما در کدام بخش موفق بودیم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم؟ راه‌های حق پخش و تبلیغات بسته شده و انتظار درآمدزایی باشگاه‌ها را داریم.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/950314/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازیگران نام‌آشنای ایرانی و معادل خارجی شان!

وقتی توی مجلس ختم خودت شرکت می‌کنی!

اولین پوستر رسمی از برنامه جدید «سروش صحت»

آهنگی که دهه هفتادیا رو به دوران بچگیشون می بره!

آهنگ محلی و زیبای «هری صنم» با صدای کوهیار بختیاری

آیا خشکی 100 درصدی 9 تالاب ایران در تابستان صحت دارد؟

بارش شدید تگرگ از آسمان توکیو

سوپرشارژ کردن سلول‌های بدن به مقابله با سرطان کمک کرد

دعا کردن از دید مولانا

سیمپسون‌ها این را پیش‌بینی نکرده بودند!

کشف 29 همت فرار مالیاتی از 60 دانه درشت

نماینده مجلس: مسئول کنترل تورم فقط بانک مرکزی نیست

گل دوم گواتمالا به ایران در چهارچوب رقابت‌های جام جهانی فوتسال

گل سوم گواتمالا به ایران

هشدار جدی پلیس موناکو به باشگاه بارسلونا

خبر خوشحال‌کننده پرز برای بلینگام و وینیسیوس

دستگیری بازیکن سابق آرسنال به اتهام قاچاق مواد

حذف 6 ملی‌پوش وزنه‌برداری از مسابقات جهانی جوانان

گل چهارم ایران به گواتمالا توسط آقاپور

گل پنجم و دیدنی ایران به گواتمالا

گل ششم ایران به گواتمالا توسط احمدعباسی

جام جهانی فوتسال؛ ایران 6 - 3 گواتمالا

ایران قهرمان جام جهانی اسنوکر 2024 شد

پایانی غم‌انگیز؛ اخراج سیتی از همه رقابت‌های فوتبال

فاتحه خوانی قالیباف بر مزار سهراب سپهری

مالک، سمیرا و طلوعی به این دلایل همچنان زنده ماندند!

اگه عرضه دزدی داشت دلم نمی‌سوخت

موزیک ویدئوی جدید رضا صادقی برای ترانه «ایستگاه»

عارف: با برچسب زدن به دانشمندان نمی‌توان به دنبال دیپلماسی علمی بود

تصادف زنجیره‌ای در تونل آزادی ایلام

وقتی سبک زندگی با شروع سال تحصیلی تغییر می‌کند

دانشمندان به یک روش برای بازیابی حافظه دست یافته‌اند!

چه قدر کتاب میخونی؟

از مرصاد تا شورش دراوین

جنایت سایبری از موضع انفعال

سنت‌شکنیِ دولت پزشکیان

موزه جواهرات ملی به‌زودی بازگشایی می‌شود

مطالبه 29 همت مالیات از محل کشف فرار مالیاتی

پس از لبنیات، رب گوجه‌فرنگی هم گران شد

یک سرمربی دیگر هم عاشق وحید امیری شد

سازمان جهانی اسکواش مجوز مسابقات دارای رنکینگ را به ما نمی‌دهد

ترکیب جدال تیم ملی ایران - گواتمالا مشخص شد

روزنامه‌های قطری؛ عبدالکریم عامل پیروزی تراکتور

گل اول فوتسال گواتمالا به ایران

گل تساوی تیم ملی فوتسال ایران به گواتمالا

گل دوم تیم ملی فوتسال ایران به گواتمالا توسط سالار آقاپور

گل سوم به گواتمالا ایران توسط حسین طیبی

جام جهانی فوتسال؛ ایران 3 - 1 گواتمالا

لایحه عفاف و حجاب در کش‌وقوس اجرایی شدن

ترامپ: ایران از من جاسوسی و اطلاعات را به هریس می‌دهد