راه ترقی

آخرين مطالب

عملکرد کمدین‌های زن در «جوکر» چگونه بود؟ فرهنگ و هنر

عملکرد کمدین‌های زن در «جوکر» چگونه بود؟
  بزرگنمايي:

راه ترقی - فیلم نیوز / فصل دوم از «جوکر2» این هفته به پایان رسید. با اینکه تصور می‌شد جوکر خانم‌ها به خاطر بعضی محدودیت‌ها اثر جذابی از آب درنیاید اما بعضی شرکت‌کننده‌ها چنان با خلاقیت پیش رفتند و موقعیت‌های مهمی رقم زدند که می‌توانیم به صراحت بگوییم که با یکی از خنده‌دارترین و بامزه‌ترین فصل‌های جوکر مواجه بودیم. ناهید مسلمی و سوسن پرور ستاره‌های بی‌چون‌وچرای این فصل جوکر بودند و رویا میرعلمی، گیتی قاسمی، ژاله صامتی و الیکا عبدالرزاقی هم خلاقیت زیادی نشان دادند و موفق ظاهر شدند.
فصل دوم «جوکر2» درحالی به پایان رسید که ناهید مسلمی توانست در دوئل با سوسن پرور سربلند بیرون بیاید و برنده این دوره مسابقه شود. نگاهی داریم به عملکرد شرکت‌کننده‌های این فصل.
 ناهید مسلمی ستاره بی رقیب فصل بانوان بود.
ناهید مسلمی
از همان نقطه شروع مشخص بود برنده میدان خواهد شد. با جدیت بافتنی می‌بافت و با لحنی کاملا خونسرد چنان جملاتی به زبان می‌آورد که اصلا نمی‌شد نادیده‌شان گرفت. گهگاه بلند می‌شد و حرکاتی مثل رپرها از خود درمی‌آورد و وقتی به «یویو» می‌رسید نفس همه را بند می‌آورد. گریم‌ها و لباس‌های متنوع و توانایی او در تغییر نقش‌ها جزو نکات مثبت او بود. مسلمی با وجود اینکه سن بیشتری نسبت به سایرین داشت و چهره‌اش بیشتر از بقیه جدی به نظر می‌رسید، با ایجاد موقعیت‌های متضاد موفق شد در دوئل پایانی با قرار گرفتن در قالب کاراکتر خشایار مستوفی در «زیر آسمان شهر» سوسن پرور را شکست دهد و امتیاز اصلی را بگیرد.
 سوسن پرور در فصل بانوان «جوکر» درخشان ظاهر شد.
سوسن پرور

یکی از خلاق‌ترین شرکت‌کننده‌های مسابقه بود. هم در زمان جوکرتایم خودش و هم وقتی قرار می‌شد در قالب نقشی خاص قرار بگیرد، چنان در آن موقعیت از توانایی‌اش برای خنداندن استفاده می‌کرد که انگار درحال بازی در یک اثر کمدی است و بارها برای ایجاد جذابیت تلاش کرده است. او می‌توانست از کوچکترین فرصت برای خنداندن استفاده کند. به‌خوبی از میمیک صورتش استفاده می‌کرد و در تغییر لحن استاد بود. با صداهای متفاوت حرف می‌زد و وقتی شرکت‌کننده‌ها با رفتارش عادت می‌کردند ناگهان شروع به بداهه‌گویی می‌کرد و نظم موجود را بهم می‌ریخت. از ابتدا تا انتهای «جوکر2» بارها شاهد حرکات خلاقانه او برای خنداندن بودیم.
 گیتی قاسمی در خلق موقعیت‌های بامزه موفق عمل کرد.
گیتی قاسمی
تا مرحله آخر جزو سه نفر نهایی بود و یک مرتبه نتوانست مقابل صحبت‌های سوسن پرور مقاومت کند و خندید و حذف شد. قاسمی هم چند بار با حرکات خلاقانه‌اش موقعیت‌های خنده‌داری رقم زد. یکی از آنها اجرای نمایشنامه آنتیگونه به همراه رویا میرعلمی بود. ایده جذاب هجو این نمایشنامه با دخالت‌های گاه‌به‌گاه ناهید مسلمی به اتفاق بامزه‌ای منجر شد. قاسمی برای اینکه نخندد مدام لب‌هایش را غنچه می‌کرد و از گویش لری‌اش برای جک تعریف کردن یا قرار گرفتن در نقش‌های مختلف خوب استفاده می‌کرد. یکی از بامزه‌ترین موقعیت‌ها زمانی بود که قاسمی لری حرف می‌زد و ناهید مسلمی آذری جوابش را می‌داد. او بداهه‌گوی خوبی هم بود و با جملاتش می‌توانست لحظه‌ای همه را به سکوت و تلاش برای نخندیدن وا دارد.
 ژاله صامتی حضور پرشوری در «جوکر» داشت.
ژاله صامتی
اکثر مواقع درحال تلاش برای نخندیدن بود. خیلی وقت‌ها به‌قدری سرخ می‌شد و لب‌هایش را می‌گزید و نفسش بند می‌آمد که احساس می‌کردیم لب مرز قرار گرفته و نزدیک است کارت بگیرد اما بالاخره خودش را نجات می‌داد. جوکرتایم او که در یک ختم می‌گذشت جزو جوکرتایم‌های بامزه این فصل بود. او با کمک گرفتن از غلامرضا نیکخواه موقعیتی پدید آورد که مقاومت در برابر آن سخت به نظر می‌رسید. اولین‌بار خیلی بی‌دلیل کارت زرد گرفت. درست زمانی که هرکس دنبال کار خودش بود و کسی برای خنداندن تلاشی نمی‌کرد، خودش یکمرتبه موقع ریختن چای زد زیر خنده و دفعه دوم هم در مقابل جوکر تایم سوسن‌پرور نتوانست مقاومت کند.
 رویا میرعلمی یکی از خوب‌های «جوکر» بانوان بود.
رویا میرعلمی
یکبار تا مرز سکته پیش رفت و برای نخندیدن واقعا به خودش آسیب رساند. میرعلمی از شرکت‌کننده‌های خوش‌فکر بود و جوکرتایمش یکی از بهترین اجراهای این دوره بود. با نام کارگردانی که به دنبال انتخاب بازیگر می‌گردد وارد می‌شد و هرکدام از آنها را در موقعیتی قرار می‌داد و مجبورشان می‌کرد اجرا کنند. درست است که سر جوکرتایم او کسی نخندید اما هم خلاقانه بود و هم همه را تامرز انفجار برد. میرعلمی خیلی از موقعیت‌ها را جدی می‌گرفت و همین جدی گرفتن باعث می‌شد فضا به سمت کمدی پیش برود.
 الیکا عبدالرزاقی یکی از خوب‌های فصل بانوان «جوکر2» بود.
الیکا عبدالرزاقی
با استفاده از میمیک صورت و تغییر مداوم چهره، هربار او را در قالبی جدید می‌دیدیم و تنظیم رفتارهایش با گریم جدید بسیار خلاقانه بود. یکی از بهترین موقعیت‌هایی که توسط عبدالرزاقی رقم خورد زمانی بود که در نقش یک نوزاد ظاهر شد. بدون اینکه بخندد یا واکنش عجیبی داشته باشد خودش را در این نقش پذیرفته بود و همین شرایط را بامزه‌تر می‌کرد می‌کرد. مواجهه ناهید مسلمی با الیکای نوزاد به شدت خنده‌دار بود. او در نمایش‌های پیشنهادی احسان علیخانی هم یکی از بهترین‌ها بود. الیکا خیلی زود حذف شد اما اگر می‌ماند و تا پایان بازی را همراهی می‌کرد با موقعیت‌های خنده‌دار و جذاب بیشتری از او مواجه می‌شدیم.
 متین ستوده تلاش زیادی داشت که بتواند حضور مثمرثمری داشته باشد.
متین ستوده
گهگاه حرف‌های بامزه‌ای می‌زد یا واکنش‌های جالبی نشان می‌داد که در شرایط بحرانی می‌توانست خنده‌دار به نظر برسد اما در کل تلاش زیادی برای خنده گرفتن از شرکت‌کننده‌ها نمی‌کرد. حضورش در جوکرتایم رویا میرعلمی از جذابترین موقعیت‌هایی بود که توسط او رقم خورد. درحالی که چشم‌هایش را چپ کرده بود رشتی را با لحنی کودکانه حرف می‌زد و تلاش می‌کرد دعوای بین پدرومادرش را بهبود ببخشد و همراهی او با مسلمی و قاسمی به شدت بامزه از آب درآمد. ستوده خیلی دیر حذف شد و اولین کسی بود که روی پنالتی باکس قرار گرفت.
 نرگس محمدی در فصل دوم جوکر دیده شد اما نه به خاطر عملکردش در خنداندن بلکه به خاطر سوالات بیشمارش.
نرگس محمدی
از ابتدا تا انتها فقط تلاش می‌کرد نخندد و سوال‌های بی‌ربط می‌پرسید. تا قسمت‌های پایانی هنوز متوجه نشده بود کارکرد هریک از چراغ‌ها چیست و مدام به علیخانی زنگ می‌زد و از او خواهش می‌کرد به نیم‌طبقه برود و بخندد. تلاشی برای خنداندن نکرد چون در همه‌حال مشغول نگه داشتن خنده‌اش بود. آنقدر حضورش بی‌رمق بود که علیخانی مدام با او شوخی می‌کرد و می‌گفت هیچ کار مفیدی در این مسابقه نکرده است. البته این به معنای دیده نشدن نرگس محمدی نیست اتفاقا خیلی هم به چشم آمد اما نکته مورد نظر این است که حرفی برای گفتن نداشت و حتی بار اصلی جوکر تایمش هم روی دوش الیکا عبدالرزاقی بود.
فصل جدید «جوکر2،طبقه 21» با حضور هشت بازیگرو کمدین مرد از چهارشنبه 18 مهرماه پخش خود را آغاز می‌کند. این رئالیتی‌شو چهارشنبه هفته جاری یعنی یازدهم مهرماه پخش نمی‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/954216/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خلاصه بازی پاری سن ژرمن 3 - رن 1

بلینکن: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند!

رایزنی وزرای خارجه ایران و هلند در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

جلیلی: امروز حمایت از مقاومت حتی در کشورهای اروپایی همه گیر شده است

گل اول رن به پاری سن ژرمن توسط موینگا

دورتموند برد، بازی باخته را برد!

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناس داوری استقلال - پرسپولیس

خلاصه بازی الاتحاد 4 - الخلیج 1

خلاصه بازی آث میلان 3 - لچه 0

دستور اتلاف وقت به کاپیتان استقلال!

درخواست ایران برای نشست فوق‌العاده سران کشورهای اسلامی

توئیت قابل تامل حسام‌الدین آشنا

گل دوم دورتموند توسط امره جان؛ دورتموند 2-2 بوخوم

گل سوم دورتموند توسط گیراسی؛ دورتموند 3-2 بوخوم

گل چهارم دورتموند توسط انمچا؛ دورتموند 4-2 بوخوم

گل سوم پاری سن ژرمن به رن توسط بارکولا

برترین بازیکنان خارجی لیگ برتر 1403/04

کارشناسی داوری مس رفسنجان - گل گهر سیرجان

کارشناسی داوری خیبر خرم آباد - تراکتور

کارشناسی داوری شمس آذر - ملوان

کارشناسی داوری هوادار - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - چادرملو اردکان

واکنش لاریجانی به حمله تروریستی امروز رژیم صهیونیستی به بیروت

پیام رئیس جمهور درپی حملات اخیر رژیم صهیونیستی در ضاحیه بیروت

واکنش سردار وحیدی به ترور و شهادت فرماندهان بلندپایه حزب الله لبنان در حملات اسرائیل

واکنش بادامکی به لو رفتن ترکیب سرخ ها قبل از مسابقه

اسکوچیچ: صدر جدولیم ولی لیگ طولانی درپیش است

بادامکی: به تمدید قرارداد اورونوف خوشبین هستیم

گل اول پاری سن ژرمن به رن توسط بارکولا

گل اول میلان توسط موراتا در دقیقه 38؛ میلان 1 - 0 لچه

گل دوم میلان توسط تئو هرناندز در دقیقه 41 ؛ میلان 2 - لچه 0

گل سوم میلان توسط پولیشیچ در دقیقه 43؛ میلان 3 - لچه 0

ورزشگاه میزبان پرسپولیس در لیگ نخبگان از زبان بادامکی

بندِ حیاتی برجام در اکتبر 2025

فیروزآبادی: عملیات اسرائیل برای انفجار پیجرها ناشی از غفلت و نفوذ بود

احسان علیخانی: ساخت جوکر خانم‌ها را ادامه می دهیم

ویولنسل نوازی دلنشین از لوکا شولیچ، نوازنده اسلوونی

ترور ناجوانمردانه معاون اماد و پشتیبانی انتظامی سیب و سوران

روز قیامت در قطب جنوب

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 7 مهر 1403

دپوی خودرو در پارکینگ‌ها، احتکار یا روال عادی؟

بازگیر: پنالتی را بد زدم شاید درآن لحظه آرامشم زیادی بود

تارتار: مساوی خانگی با هوادار یک باخت خفیف بود

بادامکی: دربی شرایط خاص خودش را دارد

بادامکی: ماتزاری در یک شب یک و نیم میلیون گران شد

انتظاری و کریمی: آدم دلش نمی‌آید در این جو خوب نباشد

بادامکی: بیرانوند با ما قرارداد داشت اما...

رضایی: همدل شده بودیم که سه امتیاز را بگیریم

بادامکی: پرسپولیس مخالف قانون سقف قرارداد است!