راه ترقی

آخرين مطالب

سرمقاله سیاست روز/ این‌ پیام‌ها ثبت شود نوشتارها

سرمقاله سیاست روز/ این‌ پیام‌ها ثبت شود
  بزرگنمايي:

راه ترقی - سیاست روز / « این‌ پیام‌ها ثبت شود » عنوان سرمقاله روزنامه سیاست روز به قلم قاسم غفوری است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
عملیات وعده صادق 2 با بهره‌گیری از صدها موشک علیه رژیم صهیونیستی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلام ایران در واکنش به ترور شهید هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، ترور فرماندهان مقاومت لبنان از جمله شهید سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله ، سردار نیلفروشان در تروریسم صهیونیستی- آمریکایی در حالی برگزار شد که این عملیات با پیام‌های مهمی همراه بوده است.
نوع واکنش‌ها به این عملیات نشان داد که راهکار احقاق حقوق و مقابله با تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی را تکیه بر میدان و دل نبستن به وعده‌های بیگانگان تشکیل می‌دهد هر چند که دیپلماسی در پیگیری و آگاه سازی جهانی پیرامون حقانیت اصل دفاع مشروع ایران امری مهم و قابل توجه است. با این وجود آنچه در گام اول مورد توجه است تکیه بر میدان به عنوان تنها زبانی است که صهیونیست‌ها و حامیانشان با آن آشنا هستند و زبان دیگری را متوجه نمی‌شوند.
نکته مهم دیگر در باب وعده صادق 2 اجماع و همدلی میان ارکان مقاومت است. هر چند که هر کدام از محورهای مقاومت از ایران گرفته تا عراق ، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین به صورت مستقل اقدام به پاسخگو ساختن رژیم صهیونیستی می‌کنند، در عین حال رویکردی واحد را نیز دنبال می‌کنند چنانکه دیروز حزب‌الله لبنان صدها موشک به اراضی اشغالی شلیک کرده، یمن از هدف قرار دادن کشتی‌های عبوری به سمت رژیم صهیونیستی و نیز عملیات پهپادی علیه این رژیم و مقاومت عزاق نیز از عملیات پهپادی علیه صهیونیست‌ها و مقاومت فلسطین نیز از عملیات اسشتهادی در اراضی اشغالی خبر داده‌اند. این همگرایی و اتحاد که با حمایت گسترده مردمی همراه است می‌تواند تعیین کننده سرنوشت منطقه باشد.
این عملیات نشان داد که بار دیگر وعده صادق سید حسن نصرالله محقق گردید آنجا که می‌‌گفت: لبخند صهیونیست‌ها از ترور فرماندهان و رهبران مقاومت بسیار کوتاه و آنها به زودی گریه‌ای طولانی خواهند داشت. این عملیات بار دیگر اثبات کرد که نقطه عطف در منطقه را نه تروریسم صهیونیستی و حامیانش بلکه این مقاومت است که رقم خواهد زد.
آمریکایی‌ها در روزهای اخیر از یک سو مدعی مدعی افزایش نیروهای نظامی، رزم ناوها و جنگنده‌ها در منطقه شده بودند و نسبت به هرگونه عملیات علیه رژیم صهیونیستی به تهران هشدار می‌دادند. در عین حال نیز غربی‌ها با ادعاهایی همچون آتش بس در منطقه، کاهش تنش، اولویت دادن به دیپلماسی و... به دنبال منصرف سازی ایران از حقوق حق خویش در پاسخگو ساختن رژیم صهیونیستی بوده‌اند حال آنکه این عملیات ثابت کرد که ایران نه از تهدیدات هراس دارد و نه فریب وعده‌های پوشالی غرب را می‌خورد و در هر شرایطی آماده دفاع از حریم خویش و امنیت منطقه و جهان است. همچنین شادی گسترده جهانیان از ملت‌ها و دولت‌ها از یک سو بیانگر مشروعیت عملیات وعده صادق 2 و جایگاه ارزنده جهانی ایران است که اعتماد جهانی به مواضع و رفتارهای اصولی و امنیت ساز جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد و از سوی دیگر نیز بیانگر انزجار گسترده جهانی از رژیم صهیونیستی و حامیانش و انزوایی است که آنها در صحنه جهانی به آن مبتلا هستند.
کشورهایی همچون آمریکا، فرانسه و انگلیس اذعان کرده‌اند که در دفاع از رژیم صهیونیستی در برابر عملیات کوبنده موشکی ایران ایفای نقش داشته‌اند. این مسئله را می‌توان اعترافی آشکار از سوی غرب مبنی بر سست‌تر از خانه عنکبوت بودن رژیم صهیونیستی و وابسته بودن آن به حمایت قدرت‌ها دانست که بعد از رسوایی طوفان الاقصی ابعاد دیگری از دروغین بدون توان نظامی و اطلاعاتی این رژیم را آشکار می‌سازد. این رفتار نشان می‌دهد که این کشورها نه یک ناجی و برقرار کننده صلح و امنیت بلکه بخشی از ماهیت جنایتکار رژیم صهیونیستی که خود باید مورد بازخواست و مجازات قرار گیرند.
به هر حال وعده صادق 2 از یک سو بیانگر این پیام است که ایران هرگز حاضر به مصالحه بر امنیت ملی خویش و منطقه نمی‌باشد و پاسخ هر تهدیدی را در نهایت خواهد داد و از سوی دیگر نیز مهم را برای ملت‌های منطقه داشته که تهران هرگز آنها را در برابر تهدیدات تنها نخواهد گذاشت و چنانکه همواره تاکید داشته، حامی و تامین کننده امنیت منطقه است و رژیم صهیونیستی نیز نابودی و آمریکا نیز جز خروج از منطقه گزینه‌ای در پیش رو نخواهند داشت. وعده صادق 2 پیام حقانیت وعده شهید بزرگ سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله است که به صهیونیست‌ها گفته‌ بود ما شاید لبخندی کوتاه داشته باشند اما برای طولانی مدت اشک خواهید ریخت و مقاومت تعیین کننده نقطه عطف منطقه خواهد بود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/957033/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رشد 8 درصدی تولید خودرو در شهریور

میانگین هزینه ماهانه سبد معیشت کارگر چقدر است؟

ادعای جالب کروس: رونالدو معتاد است!

روزی که کوین دی بروینه، بایرن مونیخ و گواردیولا را نابود کرد!

رختکن اینترمیامی پس از قهرمانی در لیگ ستارگان آمریکا

یک میلیارد به حساب عیسی آل‌کثیر برگشت!

گلی زیبا نتیجه یک کار تیمی موفق و برنامه‌ریزی شده

گلزنی فوق‌العاده کنان ییلدیز ستاره جوان یوونتوس

پاس گل زیبا با استپ سینه به این میگن!

تعجب بازیکنان بوستون در بازدید از مسجد شیخ زاید

طلسم شانس قهرمان یوونتوس در لایپزیش

اسماعیل‌نژاد در تیم منتخب هفته پلوس‌لیگا

برنامه‌های امروز رئیس‌جمهور در قطر

پزشکیان در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا: از گروه‌های مقاومت برای آزادی فلسطین حمایت می‌کنیم

فرمانده کل ارتش: اقتدار ایران در پرتوی درایت رهبری حاصل شده است

پولیتیکو: دولت بایدن به‌جای جلوگیری کامل از پاسخ اسرائیل به ایران، به‌دنبال کاهش دامنه آن است

جزئیات دیدار پزشکیان با نخست‌وزیر تایلند

عزت و امنیت ایران اسلامی به برکت خون پاک شهدا است

مسئولان بنیاد استان قزوین با 101 خانواده شاهد و ایثارگر شهرستان البرز دیدار کردند

شهدا و ایثارگران ارزشمندترین دارایی ایران اسلامی هستند

جواد افشار به سوگ پدر نشست

چههره ها/ تصاویری از تیپ اسپرت مریم معصومی در باشگاه انقلاب

همخوانی دیدنی سالار عقیلی با چند نوازنده خیابانی

بررسی نقش فناوری‌های پیشرفته در ارتقای سلامت

عمران صلاحی به روایت خودش!

نیویورک تایمز: جنگ تمام‌عیار خاورمیانه آغاز شد؟

قطر میزبان الکلاسیکو شد

لونین: می‌خواهم شماره یک رئال باشم!

کمپانی: هری کین خیلی زود دوباره گلزنی خواهد کرد

شب سیاه رئال مادرید

گاریدو سرمربی پرسپولیس زمین تمرین می‌خواهد

بیگدلی: عملیات موشکی سپاه به موقع و درست بود

هاشمی‌طبا: دولت پزشکیان با اجرای سیاست «دستش نزن بدتر می‌شه»، برنامه‌های دولت قبل را ادامه می‌دهد

چههره ها/ خانم بازیگر جوکر از استایل شیک خود رونمایی کرد

محمدرضا شایع: در «رپ» یاد گرفتیم روی پای خودمان بایستیم

تصادف هولناک تریلی با تویوتا در سیستان و بلوچستان/ 2 مرد زنده زنده سوختند

فوت ناگهانی یک دانش‌آموز مینودشتی در مدرسه

نظارت بر عملکرد کارمندان به وسیله هوش مصنوعی ایرانی

این غم‌انگیزترین حالت غمگین شدن است

تلفات قابل توجه اسرائیل در مرز لبنان

نیوزویک: ایران بازدارندگی خود را احیا و تثبیت کرد

قیمت طلای جهانی ثابت ماند

بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی

روایت آماری از فقر گلزنی و سبک دفاعی تیم‌های لیگ برتری

دو طلای روز نخست به پسران ژاپنی رسید

دوئل تیم‌های فوتسال فرانسه و آرژانتین برای تعیین دومین فینالیست

شانس کشتی ایران برای حضور در جهانی آلبانی چقدر است؟

AFC: دیدار استقلال و النصر باید در تهران برگزار شود

سکوت استقلال درباره وضعیت چشمی

آصفی: جنگ به خاک ایران کشیده نمی‌شود