راه ترقی

آخرين مطالب

سرمقاله اعتماد/ الا ان نصرالله قریب! (1) وعد صادق 2 نوشتارها

سرمقاله اعتماد/ الا ان نصرالله قریب! (1) وعد صادق 2
  بزرگنمايي:

راه ترقی - اعتماد / « الا ان نصرالله قریب! (1) وعد صادق 2 » عنوان سرمقاله روزنامه اعتماد نوشته سیدعطاءالله مهاجرانی است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید: 
عملیات وعد صادق 2 فضای منطقه را تغییر داد. پیام‌های متعددی را در ساحت‌های مختلف به کشورها و ملت‌های مختلف فرستاد. البته هنوز فضای بهت سنگین فراگیرنده از عملیات بزرگ ایران حاکم است. واکنش‌ها و موضعگیری‌های مقامات اسراییلی و امریکایی و اروپایی تماشایی است.
مقالات سه‌گانه سابق را با این عنوان نوشته بودم: متی نصرالله؟! این عنوان را از بخشی از آیه مشهور قرآن مجید اقتباس کرده بودم: 
أمْ حسِبْتُمْ أن تدْخُلُوا الْجنّه ولمّا یأْتِکُم مّثلُ الّذِین خلوْا مِن قبْلِکُم مّسّتْهُمُ الْبأْساءُ والضّرّاءُ وزُلْزِلُوا حتّى یقُول الرّسُولُ والّذِین آمنُوا معهُ متى نصْرُ‌الله ألا إِنّ نصْر‌الله قرِیبٌ ﴿بقره: ٢١٤﴾
آیا پنداشتید که داخل بهشت می‌شوید و حال آنکه هنوز مانند آنچه بر [سر] پیشینیان شما آمد، بر [سر] شما نیامده است؟ آنان دچار سختی و زیان شدند و به [هول و] تکان درآمدند، تا جایی که پیامبر [خدا] و کسانی که با وی ایمان آورده بودند، گفتند: «پیروزی خدا کی خواهد بود؟» هشدار که پیروزی خدا نزدیک است.

این آیه سرشار از نکته است. پیامبر و مومنان همراه با او وقتی از دشواری شرایط و تاب‌سوزی موقعیت جان‌شان به لب می‌رسد، می‌گویند: متی نصرالله!؟ یاری خداوند کی می‌رسد؟ خداوند به آنها می‌گوید: یاری خداوند نزدیک است! شهید سیدحسن نصرالله در حقیقت نشانی از «نصرالله» برای مردم لبنان و جبهه مقاومت بود. رژیم صهیونیستی گمان کرده بود با شهادت سیدحسن نصرالله و فرو ریختن 82 هزار کیلو بمب بر ضاحیه، ماجرای حزب‌الله تمام شده است. نتانیاهو فردای شهادت نصرالله از موضع پیروز با تفرعن و تبختر بیانیه خواند و ایران و همه کشورها و ملت‌های منطقه را تهدید کرد. خود را پیامبر جدیدی همانند ارمیا معرفی کرد که رسالتی توراتی دارد و همه دشمنان اسراییل را خواهد کشت. وعد صادق 2 در چنین فضایی اتفاق افتاد. پیام‌های روشنی داشت: 
1- نتانیاهو چنان که در فصل نهم کتابش « جایی زیر آفتاب» از نیرومندی یهود (البته مرادش از یهود صهیونیسم است) ‌چون یهودیان متدین و انسان‌دوست - که همیشه ما در لندن در تظاهرات حمایت از فلسطین در روزهای شنبه شاهد حضورشان بوده و هستیم - با صهیونیسم و انسان‌کشی و نسل‌کشی مخالفند.) سخن گفته است. برای ارتش اسراییل از تعبیر ارتش شکست‌ناپذیر استفاده می‌کردند. از برتری دست نایافتنی تکنولوژیک نظامی اسراییل سخن می‌گفتند. حتی در همان بیانیه نتانیاهو ایران را تهدید کرد و گفت: «دست اسراییل به همه جای ایران می‌رسد.» وعد صادق 2 نتانیاهو را درست بر جای خودش نشاند؛ تا دیگر برای ایران، دولت و ملت ایران رجز نخواند. چنانکه همان نتانیاهویی که ایستاده رجز خوانده بود پس از عملیات وعد صادق 2 در متن کوتاهی که نشسته خواند، نتوانست جلوی لرزش دست‌هایش را بگیرد و کاغذ را که مثل پرنده زخمی در دست‌هایش بال می‌زد، کنترل کند یا چهره فرومرده از خشم و درماندگی‌اش را پنهان کند. وعد صادق 2 به‌ویژه با توجه به مصاحبه بسیار بهنگام و روشنگر سرلشکر باقری که ایران فقط اهداف نظامی را در نظر داشته است. اگر اسراییل بخواهد نسبت به سرزمین ایران تعدی کند با قدرت بیشتری تاسیسات زیربنایی اسراییل هدف قرار خواهد گرفت. به نظرم دولت و ارتش اسراییل پیام را جدی گرفتند؛ برای همین سخنگوی ارتش اسراییل گفت: «ما در زمان و مکان مناسب پاسخ خواهیم داد.» به روایت تمیم برغوثی، نخستین‌بار بود که اسراییل با چنین زبان و ادبیات احتیاط‌آمیزی حرف می‌زد! البته شِبه‌رجزی هم برای خالی نبودن عریضه خواندند که در ساعات آینده نقاطی از خاورمیانه بمباران می‌شود!
دوم: واقعیت این است که از زمان ترور اسماعیل هنیه در دهم مرداد ماه تا بمباران ضاحیه و رجزخوانی دولت و ارتش اسراییل نوعی نومیدی و بلاتکلیفی در میان ملت‌های منطقه و حامیان جبهه مقاومت دیده می‌شد. جنگ روانی کار خودش را می‌کرد. مضمون‌های اصلی به هزار زبان به‌ویژه در فضای مجازی منتشر می‌شد. پس از شهادت اسماعیل هنیه گفتند: «ایران، فلسطین را فروخت.» یا پس از شهادت سیدحسن نصرالله گفتند: «ایران حزب‌الله را فروخت.» محل سیدحسن نصرالله را ایران به اسراییل معرفی کرد. ایران توان مقابله و انتقام ندارد و... وعد صادق 2 در واقع تمامی این تلاش‌ها و پروژه‌ها را نابود کرد. هیچ چیز بهتر از شادی فلسطینی‌ها در غزه و شادی لبنانی‌ها و حتی آتش بازی و شلیک‌های هوایی از سر شوق آنان و شادی مردم یمن و اردن و مصر و عراق و ایران نمی‌تواند بیانگر بر باد رفتن تمامی دستاوردهای جنگ روانی باشد که سرمایه‌گذاری هنگفتی برایش صورت گرفته بود.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/957039/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رشد 8 درصدی تولید خودرو در شهریور

میانگین هزینه ماهانه سبد معیشت کارگر چقدر است؟

ادعای جالب کروس: رونالدو معتاد است!

روزی که کوین دی بروینه، بایرن مونیخ و گواردیولا را نابود کرد!

رختکن اینترمیامی پس از قهرمانی در لیگ ستارگان آمریکا

یک میلیارد به حساب عیسی آل‌کثیر برگشت!

گلی زیبا نتیجه یک کار تیمی موفق و برنامه‌ریزی شده

گلزنی فوق‌العاده کنان ییلدیز ستاره جوان یوونتوس

پاس گل زیبا با استپ سینه به این میگن!

تعجب بازیکنان بوستون در بازدید از مسجد شیخ زاید

طلسم شانس قهرمان یوونتوس در لایپزیش

اسماعیل‌نژاد در تیم منتخب هفته پلوس‌لیگا

برنامه‌های امروز رئیس‌جمهور در قطر

پزشکیان در اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا: از گروه‌های مقاومت برای آزادی فلسطین حمایت می‌کنیم

فرمانده کل ارتش: اقتدار ایران در پرتوی درایت رهبری حاصل شده است

پولیتیکو: دولت بایدن به‌جای جلوگیری کامل از پاسخ اسرائیل به ایران، به‌دنبال کاهش دامنه آن است

جزئیات دیدار پزشکیان با نخست‌وزیر تایلند

عزت و امنیت ایران اسلامی به برکت خون پاک شهدا است

مسئولان بنیاد استان قزوین با 101 خانواده شاهد و ایثارگر شهرستان البرز دیدار کردند

شهدا و ایثارگران ارزشمندترین دارایی ایران اسلامی هستند

جواد افشار به سوگ پدر نشست

چههره ها/ تصاویری از تیپ اسپرت مریم معصومی در باشگاه انقلاب

همخوانی دیدنی سالار عقیلی با چند نوازنده خیابانی

بررسی نقش فناوری‌های پیشرفته در ارتقای سلامت

عمران صلاحی به روایت خودش!

نیویورک تایمز: جنگ تمام‌عیار خاورمیانه آغاز شد؟

قطر میزبان الکلاسیکو شد

لونین: می‌خواهم شماره یک رئال باشم!

کمپانی: هری کین خیلی زود دوباره گلزنی خواهد کرد

شب سیاه رئال مادرید

گاریدو سرمربی پرسپولیس زمین تمرین می‌خواهد

بیگدلی: عملیات موشکی سپاه به موقع و درست بود

هاشمی‌طبا: دولت پزشکیان با اجرای سیاست «دستش نزن بدتر می‌شه»، برنامه‌های دولت قبل را ادامه می‌دهد

چههره ها/ خانم بازیگر جوکر از استایل شیک خود رونمایی کرد

محمدرضا شایع: در «رپ» یاد گرفتیم روی پای خودمان بایستیم

تصادف هولناک تریلی با تویوتا در سیستان و بلوچستان/ 2 مرد زنده زنده سوختند

فوت ناگهانی یک دانش‌آموز مینودشتی در مدرسه

نظارت بر عملکرد کارمندان به وسیله هوش مصنوعی ایرانی

این غم‌انگیزترین حالت غمگین شدن است

تلفات قابل توجه اسرائیل در مرز لبنان

نیوزویک: ایران بازدارندگی خود را احیا و تثبیت کرد

قیمت طلای جهانی ثابت ماند

بازگشت پروازهای فرودگاه‌های کشور به حالت عادی

روایت آماری از فقر گلزنی و سبک دفاعی تیم‌های لیگ برتری

دو طلای روز نخست به پسران ژاپنی رسید

دوئل تیم‌های فوتسال فرانسه و آرژانتین برای تعیین دومین فینالیست

شانس کشتی ایران برای حضور در جهانی آلبانی چقدر است؟

AFC: دیدار استقلال و النصر باید در تهران برگزار شود

سکوت استقلال درباره وضعیت چشمی

آصفی: جنگ به خاک ایران کشیده نمی‌شود