راه ترقی

آخرين مطالب

رمز گشایی از معمای قتل پیرزن تنها اجتماعی

رمز گشایی از معمای قتل پیرزن تنها
  بزرگنمايي:

راه ترقی - خراسان / با دستگیری عامل قتل پیرزنی که به تنهایی در یک منزل مسکونی زندگی می کرد، رمزگشایی از معمای این پرونده جنایی در حالی آغاز شد که بررسی های مقدماتی نشان داد وسوسه طلا، این جنایت هولناک را رقم زده است.
به گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، بعدازظهر پنجم مرداد گذشته زنگ تلفن پلیس 110 به صدا درآمد و لحظاتی بعد خبرجنایتی هولناک در منطقه خواجه ربیع به مراکز انتظامی مخابره شد. طولی نکشید که خودروهای پلیس آژیرکشان وارد خیابان شهید یوسف زاده شدند و با مشاهده جسد پیرزن 68ساله ای که کنار تخت اتاق خواب افتاده بود، بی درنگ ماجرای مرگ مشکوک پیرزن تنها را به قاضی ویژه قتل عمد اطلاع دادند. 

هنوز فرضیه های جنایی در ذهن نیروهای انتظامی ردیف نشده بود که قاضی دکتر صادق صفری به همراه گروهی از کارآگاهان زبده پلیس آگاهی به صحنه حادثه رسیدند و بدین ترتیب تحقیقات مقدماتی آغاز شد. یکی از فرزندان پیرزن که برای سرکشی از مادرش قدم به درون ساختمان محل سکونت وی گذاشته و با صحنه تلخ مرگ او روبه رو شده بود، درحالی که اشک ریزان و حیرت زده به پیکر بی جان مادرش می نگریست، از زیور آلات و طلاهایی سخن به میان آورد که اکنون بر سر و گردن و دستان وی وجود نداشت. این سرنخ مهم، فرضیه قتل باانگیزه سرقت طلا را هنگامی قوت بخشید که قیچی خیاطی نیز در کنار جسد خودنمایی کرد اما تخریب نشدن قفل درهای منزل، معمای مرگ زن68ساله را پیچیده تر کرد و این احتمال زیر ذره بین تحقیقات قضایی قرارگرفت که زن مذکور خودش در را به روی قاتل باز کرده است!
​​​​​​​گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است از سوی دیگر قطعات به هم ریخته این پازل جنایی در حالی به اظهار نظر پزشک قانونی گره خورد که معاینات اولیه در صحنه جرم،از انسداد راه تنفسی (خفگی)وی در 6ساعت قبل از کشف جسد حکایت داشت. بنابراین اولین مرحله از اقدامات پلیسی با دستور مقام قضایی به سوی افرادی کشید که از صبح روز پنجم مرداد (روز حادثه)به منزل پیرزن رفت وآمد داشتند. 
دقایقی بعد گروه کارآزموده ای از کارآگاهان پلیس آگاهی به سرپرستی سرهنگ ولی نجفی (رئیس دایره قتل عمدآگاهی)بررسی های تخصصی خود را با بهره گیری از امکانات و تجهیزات فنی آغاز کردند. آنان علم و تجربه را درهم آمیختند و با راهنمایی های قاضی صفری قدم در دهلیزهای تاریک این پرونده جنایی رمزآلود گذاشتند. 
تحقیقات نامحسوس مقدماتی درباره زندگی این زن تنها نشان داد او چند سال قبل در تهران زندگی می کرد اما به خاطر این که فرزندانش در مشهد سکونت داشتند طاقت نیاورده و رخت مهاجرت بر تن کرده است.فرزندان پیرزن منزلی در منطقه خواجه ربیع برای وی خریداری کردند تا مسافت طولانی را برای دیدار وی کاهش دهند.
از سوی دیگر دامنه تحقیقات به افرادی رسید که با پیرزن آشنا بودند و با وی معاشرت دوستانه داشتند اما هیچ سرنخی در این بررسی های محرمانه و نامحسوس به دست نیامد تا این که پای مردی میان سال به این پرونده جنایی باز شد که روز حادثه در محل سکونت پیرزن حضور یافته بود. به همین دلیل تحقیقات در این باره متمرکز و مشخص شد این مرد متاهل با بهانه ای نامتعارف و شگردی شیطانی به منزل منیره(مقتول) مراجعه کرده تا نقشه شوم خود را برای سرقت طلاهای پیرزن اجرا کند چرا که کارآگاهان در بررسی های نامحسوس اجتماعی به سرنخ مهمی از این ماجرا رسیدند که بیانگر خرید یک دستگاه خودروی پراید توسط مرد مظنون بود. او با آن که اوضاع مالی خوبی نداشت ولی به یک باره بعد از وقوع این جنایت، پول هنگفتی به دست آورده بود.
براساس گزارش اختصاصی روزنامه خراسان، با این تحلیل های علمی و تخصصی که با حضور قاضی ویژه قتل عمد بر نمایشگر اتاق فرماندهی نقش بست، همه ابعاد این ماجرا مورد کنکاش های قضایی قرارگرفت و این گونه دستور محرمانه دستگیری مرد میان سال از سوی قاضی دکتر صادق صفری صادر شد. با این دستور قضایی، بی درنگ گروه کارآگاهان با همکاری کارشناسان دایره اطلاعاتی جنایی،موفق شدند محل اختفای وی را در خیابان شناسایی کنند و محل مذکور را به صورت پوششی به محاصره درآورند.
طولی نکشید که کارآگاهان با بررسی راه های گریز احتمالی متهم و همچنین اطمینان از حضور وی در مخفیگاه، وارد عمل شدند و در حالی حلقه های قانون را بردستان متهم به قتل گره زدند که او ناباورانه و حیرت زده فقط به کارآگاهان خیره شده بود. هنوز دقایقی بیشتر از این عملیات هماهنگ و ضربتی پلیس نگذشته بود که مرد مذکور در اتاق بازجویی مقابل افسر پرونده نشست و تلاش کرد تا خود را بی خبر از ماجرای قتل پیرزن نشان دهد! او که مدعی بود زنی به نام«منیره»را هرگز ندیده و او رانمی شناسد،وقتی در برابر شواهد و اسناد انکار ناپذیری قرار گرفت که او را در محل وقوع جنایت نشان می داد دیگر چاره ای جز بیان حقیقت نیافت و به قتل پیرزن با انگیزه سرقت طلاهایش اعتراف کرد.
در همین حال متهم مذکور که مردی متاهل و دارای فرزند است، در حضور قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی وانقلاب مشهد با تاکید بر قتل پیرزن با شیوه خفگی گفت:وقتی طلاهای پیرزن را بر سر وگردنش دیدم وسوسه های شیطانی به سراغم آمد و در یک لحظه تصمیم به سرقت گرفتم. به همین منظور او را به بهانه ای به اتاق خواب کشاندم و آن قدر گلویش را فشار دادم تا این که بی حرکت شد.
سپس طلاهایش را با قیچی خیاطی بریدم و به خاطر استرسی که داشتم سراسیمه از آن جا بیرون آمدم .سپس طلاها را به یک طلافروشی فروختم و با پول آن یک دستگاه پراید خریدم.
گزارش اختصاصی روزنامه خراسان حاکی است تحقیقات بیشتر برای رمز گشایی از ابعاد دیگراین جنایت هولناک با نظارت مستقیم سرهنگ محمدرضا فدائیان(رئیس پلیس آگاهی )همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/962981/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آخرین اخبار از بازسازی ورزشگاه آزادی از زبان شروین اسبقیان

پای خیاطان و طراحان لباس با «نوآ» به شبکه نسیم باز شد!

سریال «طوبی» بیشتر الهام بود تا اقتباس

آهنگ «خدا همین حوالیه» از حامد همایون

طلوع ابرماه جذاب در میانه دهانه پل خواجو

گله از دست کسی نیست ، مقصر دل دیوانه ماست

معرفی نفرات برتر مسابقات قهرمانی شنای آب‌های آزاد بزرگسالان در کیش

کارآمدی کارت کیشوندی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش

پوچتینو بهترین انتخاب برای تیم ملی آمریکا بود

مسی: افتخاراتم را نمی‌شمارم به خصوص جوایز انفرادی‌ را

نادال:احساس خوشبختی می‌کنم

تنش و درگیری عجیب در فوتبال پایه

سعید لطفی: در فوتبال پایه، نتیجه گرایی جای پرورش استعداد را گرفته است

آیا بارسلونا برای هفته مرگ آماده است؟

طارمی بازوی اینزاگی در لیگ قهرمانان اروپا

ترامپ: دوست دارم ایران را موفق ببینم، فقط نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند

حال خوش پرستو گلستانی در سواحل زیبای گیلان

تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟

کمدین‌های «چارپایه» از یوسف تیموری تا علی صادقی

رتبه‌بندی راننده‌ها در دستورکار پلیس

حضور آمریکایی‌ها در شکنجه‌گاه مخوف صهیونیست‌ها

فرآیند ثبت‌نام وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان غیرحضوری است

ستاره نوظهور مسلمان تاثیرگذارترین فوتبالیست دنیا

جوکوویچ: عربستانی‌ها عاشق تنیس هستند

استوری تند مدیرعامل تراکتور به مخالفان!

واکنش نماینده تهران به اقدامات ضد ایرانی شبکه اجتماعی ایکس

قالیباف: رژیم صهیونیستی تنها زبان زور را می‌فهمد

خطیب‌زاده: خویشتن‌داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست

شرایط فیلمسازان مستند خوب نیست

نغمه های از کمانچه بر تصنیف استاد شجریان

دو انتصاب در معاونت علمی ریاست‌جمهوری

ایران میزبان بیش از 5 میلیون مهاجر و پناهنده

توزیع کننده مواد مخدر در تبریز قاتل از آب درآمد

خطر بیخ گوش کشور؛ هشدار رییس سازمان هواشناسی درباره خشکسالی

بزرگترین ماه کامل سال در آسمان درخشید

زندگی ساده «هان کانگ» پس از نوبل؛ از نوشتن تا پیاده روی

روایتی از خوشحالی فراریان مالیاتی از یک تکذیبیه

طلای جهانی مرز 2700 دلار را هم شکست

اهدای جایزه بهترین بازیکن تاریخ فوتبال به لیونل مسی

صحبت‌های پیشکسوتان درباره شرایط استقلال

ردبول متهم به دستکاری در خودروی خود شد

کاش بازیکنان یونایتد و سیتی حقوق فرگوسن را می‌دادند!

گل و پاس گل های جادویی ایوان راکیتیچ

به خاطر رونالدو، نیمار در عربستان هو شد!

قرار نیست هر مدیری که به مسابقات جام جهانی رفت مثل بازیکنان و کادر فنی پاداش بگیرد

بهترین مهارت های فردی بازیکنان لیگ جزیره تا اینجای فصل

خداحافظی دیوید تیلور از کشتی پس از جهانی آلبانی

«رحمتی» از سبد تیم فوتبال امید خارج شد

ترکیب احتمالی استقلال با تغییرات غیرمنتظره

نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران