راه ترقی- شهریار فولادوند در مراسم آغاز برنامه های حمایتی بنیاد احسان ستاد
اجرایی فرمان امام از دانش آموزان بازمانده از تحصیل، با بیان اینکه آموزش و
پرورش نقطه عزیمت به سمت توسعه است و وظیفه سترگی به عهده دارد گفت: دامنه
کار در آموزش و پرورش بسیار وسیع است. آموزش و پرورش در تلاش است تا تحصیل
با کیفیت را در گستره بیش از 110 هزار مدرسه فراهم کند.
وی افزود: در این مسئولیت بزرگ بر اساس اسناد بالادستی آموزش و پرورش
خودش را مکلف می داند که در راستای همگانی کردن تعلیم و تربیت و ایجاد حس
همگرایی و مسئولیت همگانی مشارکت همه کسانی که می توانند به این حوزه ورود
کنند را جلب کند.
فولادوند با بیان اینکه طرح امروز و همکاری با بنیاد احسان ستاد اجرایی
هم ابتنایش بر مشارکت جویی در آموزش و پرورش است گفت: آموزش و پرورش امروز
به خصوص در حوزه ابتدایی تلاش می کند حتی برای یک دانش آموز دوره ابتدایی
بازمانده، بستر تحصیل و بازگشت به مدرسه را فراهم کند اما گاهی افرادی به
دلایلی یا سوار قطار تحصیل نمی شوند و یا در نیمه راه از آن پیاده می شوند.
بحث بازماندگی و ترک تحصیل هیچ گاه نمی تواند مغفول واقع شود. از این رو
دست همکاری با نهادها دراز کرده ایم و امیدواریم با توانی که در مجموعه
بنیاد احسان وجود دارد بتوانند در این مسیر مثبت به ما کمک کنند.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره
به طرح آبا گفت: این طرح ویژه کسانی است که بنا به دلایل شخصی یا اقتضائات
منطقه ای وارد سیستم آموزشی نمیشوند و یا ادامه نمیدهند. طرح آبا منعطف
با شرایط و زمان است و سعی میکند این افراد را پوشش دهد. مجموعه بنیاد
احسان هم قول همکاری به ما داده است. این بچه ها سرمایه کشور هستند و اگر
تلاش ما باعث شود حتی یک نفر از آنها به تحصیل برگردد بسیار موفقیت بالایی
است و اقدامی مقدس محسوب می شود.
به گفته وی در مهارت آموزی در دوره متوسطه اول بیش از سه میلیون دانش
آموز تحت آموزش هستند که ساماندهی آن کار پیچیده ای است و به عنوان صرفه
اقتصادی برای کاهش تعداد نیرو نمی توانیم از آموزش مجازی به عنوان یک روش
نام ببریم.
فولادوند افزود: هیچ گاه نظام آموزش الکترونیکی نمیتواند جای معلم را
بگیرد بلکه می تواند همراه معلم باشد. آموزش و پرورش در طراحی پلتفرم
آموزشی شاد یک طیف 14 میلیونی را هدف قرارداد و اینکه گفته میشود دو سه
میلیون به شاد دسترسی ندارند به معنای بازماندگی نیست بلکه دانش آموزانی که
دسترسی به شاد ندارند از دیگر روش های آموزش بهره مند میشوند.
http://www.RaheNou.ir/fa/News/265230/عدم-دسترسی-چند-میلیون-دانش-آموز-به-«شاد»-به-معنای-ترک-تحصیل-آنها-نیست