راه ترقی

آخرين مطالب

سازمان هواپیمایی: آماده برقراری پروازها به سوریه هستیم اقتصاد

سازمان هواپیمایی: آماده برقراری پروازها به سوریه هستیم
  بزرگنمايي:

راه ترقی - تسنیم /رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه از 10 سال قبل هر موتور هواپیما که به خارج از کشور رفت، توقیف شد درباره برقراری پروازها به سوریه و مصر توضیحاتی را ارائه کرد.
حسین پور فرزانه در نشست خبری در پاسخ به پرسش تسنیم درباره وضعیت بومی سازی قطعات هواپیما و ازسرگیری پروازها به سوریه و برقراری پرواز به مصر، اظهار کرد: تا قبل از تحریم ها می توانستیم از مراکز تعمیراتی هواپیما در سراسر دنیا استفاده کنیم. حدود دهه 40 شمسی یکی از مراکز بزرگ تعمیر و نگهداری هواپیما را راه اندازی کرده بودیم.امروز به لحاظ کادر فنی یکی از بهترین جاهای دنیا، هستیم.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نیروی انسانی و تجهیزات، قوانین و مقررات را قبل داشتیم باید بعد از انقلاب این مسئله را حل می کردیم.از 10 سال قبل هر موتور هواپیما که به خارج از کشور رفت، توقیف شد.الان موتور یک هواپیما ایرلاین خراب شود، نمی توانیم آنرا به خارج ارسال کنیم و باید در داخل تعمیر کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تحریم ها مردم ایران را تحت تاثیر قرار داده و از منظر حقوق بشر نباید جان مسافران به خطر بیفتد، اظهار کرد: غربی ها موتور هواپیمای ایرلاین تجاری که با آن بیمار را جابجا می کند، توقیف می کنند. ایران ایر پروازهای اروپایی را انجام می داد و مواد اولیه داروسازی را به ایران منتقل می کرد. الان با تحریم ایران ایر، مجبوریم مواد اولیه داروسازی را با سختی فراوان تامین کنیم. آمریکا و اروپا چشمان خود را روی حقوق بشر بسته و مردم ایران را تحریم کرده اند.

پور فرزانه با تاکید بر این که تحریم هوانوردی مردم ایران را نشانه گرفته است، گفت: پس از تحریم ایران ایران با ایکائو مکاتبه و طرح شکایت کرده ایم، هنوز پاسخی دریافت نکرده این و منتظریم این موضوع به ریل اصلی خود برگردد.
وی با یادآوری اینکه 440 شرکت دانش بنیان صنعت هوانوردی فعالیت می کنند، اضافه کرد: برخی از این شرکت ها در حوزه های مختلف تعمیر و نگهداری هواپیما فعالیت دارند. در حوزه طراحی و ساخت نیز از دیگر حوزه های فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است. هر حال در تامین قطعه به بن بست می رسیم از توان شرکتهای داخلی استفاده می کنیم.
وی بیان کرد: وقتی نتوانیم هواپیما وارد کشور کنیم چاره ای جز حرکت به سمت طراحی و ساخت هواپیما نداریم. صنعت هوانوردی قابل تعطیل شدن نیست و باید پرچم آنرا بالا نگاه داریم. اگر تحریم ها امروز لغو شود، ترجیح ما این است که از کمپانی های اصلی نیازها را تامین کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در بخش تعمیر و نگهداری به لحاظ سخت افزاری و نرم افزار در جایگاه خوبی قرار دازیم، گفت: در بخش بومی سازی، هر قطعه ای که به ما نداده اند، ساخته ایم.
وی در پاسخ به پرسش دوم تسنیم درباره پروازها به سوریه، مصر و لبنان، افزود:پروازها به لبنان که بزقر است و مشکلی در این زمینه نداریم.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد:برای برقراری پرواز به مقاصد یک کشور، باید مجوزهای لازم صادر و اجازه این کار را بدهند. زمانیکه مناقشه و اتفاقی شبیه آنچه که سوریه دیدیم، روی می دهد، این کشور باید آمادکی لازم برای ازسرگیری پروازها را داشته باشد.
پور فرزانه بیان کرد: در رابطه با پروازها به دمشق و لاذقیه به ما اعلام شده که تا 22 ژانویه معلق است. به محض اینکه سوریه برای برای این پروازها اعلام آمادگی کند، بلافاصله آنرا برقرار می کنیم.
وی تاکید کرد: در مجموع منعی برای انجام پرواز به سوریه نداریم مگر اینکه این کشور اعلام کند.
صانعی سرپرست امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری نیز درباره پرواز سوریه گفت: در زمان وقوع بحران در سوریه، با مجوزهای خاص پرواز داشتیم.درباره برقراری پروازها به مصر نیز یکی الزامات توافقات فی مابین دو کشور است. یکی از الزامات این کار ویزای توریستی که از حیطه وظایف سازمان خارج است.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری در ابتدای این نشست اظهار کرد: هواپیمایی کشوری دو ستون امنیت پرواز و ایمنی پرواز را دارد. بر اساس ایمنی پرواز ساختار سازمان هواپیمایی کشوری طراحی شده است. پرواز ایمن مستلزم آن است که قوانین هوانوردی عمومی را رعایت کنیم که شامل کیفیت سخت افزاری و نرم افزاری است.
پورفرزانه ادامه داد: موضوعات خلبان، کرو پرواز، فرودگاه، تعمیر هواپیما و... در حوزه سخت افزاری است. در امنیت پرواز یک واحد تخصصی از موضوعات مختلف در بازرسی و... وجود دارد. در این دو حوزه ایکائو بازرسی های مستمری را از سازمان هواپیمایی کشوری انجام می دهد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: به دلیل اینکه از ارتباط مستقیم با کمپانی های هواپیماساز محروم هستیم و این شرایط سخت تر هم می شود، ناچاریم با روش های غیرمستقیم نیازهای حمل‌ونقل هوایی کشور را تامین کنیم.
پور فرزانه در ادامه با بیان اینکه مجبوریم از اقتصاد هوانوردی مراقبت کنیم، گفت: به لحاظ مالی تحریم های سنگینی بر ایران تحمیل شده است در بخش اقتصاد هوانوردی باید از ایرلاین های داخلی حمایت کنیم.
وی با بیان اینکه هوانوردی، صنعت لوکسی نیست، گفت: این بخش موتور و پیشران توسعه کشور است.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/1001473/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مبلغ افزایش حقوق بازنشستگان در دی 1403

مشکلات گاریدو از زبان رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس

واکنش رضا درویش به هشتگ اخراج مدیرعامل پرسپولیس

گزینه های سرمربی گری پرسپولیس از زبان رضا درویش

صحبتهای رضا درویش در مورد بدهی های سنگین پرسپولیس

نقل و انتقالات پرسپولیس در نیم فصل از زبان رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس

تقویت بخش مدیریتی پرسپولیس از زبان رضا درویش

استوری جنجالی سعید دقیقی علیه داور قرمزپوش!

آقای فرشید اسماعیلی، به تمرین برگرد!

اکران فیلم «شناور» در فیلیمو

نماهنگ «لالایی» با صدای استاد محمد نوری

دورترین مخزن آب جهان در اعماق فضای اطراف یک سیاه‌چاله

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه درباره عشق

بحران مسکن؛ 200 واحد آپارتمان به نام یک نفر!

به کارگیری حداقل 500 کارمند برای هر هواپیما

کالاهای ممنوع‌الورود در بازار

وزیر اقتصاد چه بر سر بازار ارز آورد؟

درویش: دیگر با گاریدو هم‌فکر نبودیم!

زمان تمدید قرارداد اورونوف مشخص شد

حضور سردار قاآنی در مراسم سالروز شهادت سیدرضی موسوی

بغض احمد نجفی بر سر مزار شهید سلیمانی

پیمان قاسم خانی: با کتاب های کانون پرورش فکری بزرگ شدم

تغییرات آب و هوایی، زمین را 41 روز بیشتر داغ کرد

انتشار رمانی از مهدی خطیبی به زبان آلمانی

افزایش 10 تا 12 میلیون لیتری تولید روزانه گازوییل

«حذف قیمت گذاری دستوری» به ضرر یا سود اقتصاد؟

بحران مسکن؛ 200 واحد آپارتمان برای یک نفر!

کریم باقری: شخصا اعتقاد دارم باید بیشتر به جوانان میدان بدهیم

واکنش سخنگو فراکسیون ورزش به موضوع نظر فروردین در مورد روانخواه

تارتار هر دو استقلال را جا گذاشت!

یامال تنها جواهر فوتبال جهان است

رئال 125 میلیون یورو از دست داد

خانبان: کسی که ویس علیه گاریدو را پخش کرد کار اخلاقی ای نکرد

دورتموند بلینگام جدیدش را پیدا کرد

پورعلی گنجی: گاریدو برای تیم زحمت کشید اما شرایط خوب پیش نرفت

سروش رفیعی: خیبر بهتر از ما بازی را شروع کرد

علیپور: مردم لرستان و همه بدانند یک حرکتی کردند تا من از کوره در رفتم

ماجرای اطلاعیه‌های «بازداشت شبکه‌های ایجاد ناامنی» چیست؟

خدا همچین دختری قسمت نکنه

به میدان مبارزه خوش آمدید

مریم اسمی خانی: نمی‌توان فیلم کوتاه را در سینما نادیده گرفت

آهنگ «ستاره» را از مجید رضوی بشنوید

بارش باران در کعبه

واشنگتن‌پست: قمار اوکراین در کورسک در آستانه شکست است

تامین تجهیزات برای راه‌اندازی بیش از 40 ایستگاه هواشناسی از ابتدای دولت چهاردهم

گسترش همکاری‌های ایران و عربستان در بخش ICT

تخصیص زمین به 3 هزار خانواده در راستای قانون جوانی جمعیت

راه‌اندازی 10 منطقه آزاد جدید در کشور

احمدزاده: کمی از کورس عقب افتاده بودیم اما خدا را شکر که امروز بردیم

مخیتاریان بازیکن سال فوتبال ارمنستان شد