راه ترقی

آخرين مطالب

سهم 45 درصدی موتورسواران از تصادفات شهری منجر به فوت اجتماعی

سهم 45 درصدی موتورسواران از تصادفات شهری منجر به فوت
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ایسنا / رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه 15 درصد از کل تصادفات خسارتی در شهر تهران و 66 درصد از کل تصادفات جرحی به موتورسیکلت اختصاص دارد، گفت: براساس بررسی های پلیس راهور تهران بزرگ، بیش از 45 درصد تصادفات شهری که منجر به فوت می شوند مربوط به موتورسواران است.
سرهنگ رابعه جوانبخت با اشاره به اینکه، موتورسیکلت سواران مهم ترین عامل تصادفات فوتی پایتخت هستند، گفت: بررسی های جدید پلیس راهور تهران بزرگ نشان می دهد که در بخش عمده ای از تصادفات منجربه فوت تهران، راکبان موتورسیکلت نقش اصلی را ایفا می کنند.
وی ادامه داد: بر اساس آمارها ، 74 درصد از رانندگان موتورسیکلت در تصادفات فوتی پایتخت مقصر بوده‌اند. درواقع راکبان موتورسیکلت مقصر اصلی در ایجاد تصادفات هستند. متاسفانه بخش قابل توجهی از تصادفات مرگبار در معابر شهری به دلیل بی احتیاطی و تخلفات موتورسیکلت سواران رخ می دهد. بسیاری از این افراد قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده و با انجام حرکات پرخطر، جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.
به گفته سرهنگ جوانبخت، موتورسیکلت سواران همچنان درصدر عوامل تصادفات فوتی تهران قرار دارند. از این رو به نظر می رسد که برای کاهش این حوادث تلخ ، علاوه بر اقدامات پلیس، باید بر افزایش آگاهی عمومی و رعایت اصول ایمنی توسط موتورسواران تاکید بیشتری شود.
جوانان بیشترین قربانیان تصادفات مرگبار در معابر بزرگراهی پایتخت هستند
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، اعلام کرد: معابر اصلی پایتخت، کانون تصادفات مرگبار موتورسوارن هستند و جوانان 18 تا 30 سال، بیشترین قربانیان این حوادث محسوب می‌شوند. معابر پر ترددی مانند؛ بزرگراه بعثت، بزرگراه امام علی (ع) ، بزرگراه آیت ا...سعیدی، تونل توحید و خیابان قزوین از جمله نقاط بحرانی و رتبه اول در ایجاد تصادفات موتورسیکلت سواران هستند.
وی با بیان اینکه سرعت غیرمجاز، عبور از بین خودروها، حرکت در خطوط اضطراری و تردد از بزرگراه ها، بی توجهی به چراغ راهنمایی از جمله عوامل اصلی وقوع این تصادفات در معابر اصلی است، اظهار کرد: عدم استفاده ازکلاه ایمنی یقیناً علت اصلی تصادفات نیست اما عامل اصلی فوت رانندگان موتورسیکلت نیز می باشد. متاسفانه بسیاری از جوانانی که در تصادفات موتوری دچار آسیب یا فوت می شوند، اغلب بین 18 تا 35 سال سن دارند .
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: برخلاف تصور رایج که معمولا جوانان را مقصر اصلی تصادفات موتوری می دانند آمار ها حاکی از آن است که راکبان مسن تر نیز به دلایل مختلفی در معرض خطر تصادفات شدید قرار دارند. با توجه به افزایش تصادفات موتوری در معابر اصلی پایتخت و درگیری گسترده جوانان در این حوادث ، به نظر می رسد که علاوه بر نظارت های پلیسی، فرهنگ سازی و ارائه آموزش های هدفمند به این گروه سنی ، نقش مهمی در کاهش آمار تصادفات خواهد داشت.
سرهنگ جوانبخت اعلام کرد: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، عدم توجه به جلو، تغییر مسیر ناگهانی مهمترین عوامل تصادفات موتورسیکلت در پایتخت هستند. اوج تصادفات در ساعات 20 الی 12 بامداد است. همچنین شتاب موتورسواران برای رسیدن به مقصد در ساعات پرترافیک، نقش مهمی در افزایش این حوادث دارد.
وی در ادامه گفت: موتورسیکلت‌ها یکی از وسایل نقلیه پرکاربرد در تهران هستند که به دلیل چابک بودن و توانایی عبور از ترافیک، مورد استفاده بسیاری از شهروندان قرار می گیرند، اما همین ویژگی ها، در کنار رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، سبب شده است که موتورسیکلت سواران در صدر آمار تصادفات فوتی و جرحی قراربگیرند. موتورسیکلت سواران به دلایل مختلفی در معرض خطر جدی تصادف قرار دارند؛ پس از بررسی حوادث رخ داده در سطح شهر، چندین عامل کلیدی را به عنوان اصلی ترین دلالیل تصادافات موتورسیکلت‌ها شناسایی کرده ایم.
به گفته سرهنگ جوانبخت، 42درصد از تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران در 10 ماهه سال جاری در علت تامه، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است. همچنین 22 درصد از تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران در 10 ماهه سال جاری مربوط به عدم توجه به جلو و 14 درصد آن تغییر مسیر ناگهانی است.
وی افزود: 28 درصد از آمار فوتی تصادفات موتورسیکلت سواران در ساعات اولیه شب اتفاق می افتد که بیشتر تصادفات هنگام شب از ساعت 12 بامداد تا ساعت 4 بامداد با فراوانی 26 درصد می باشد. در اکثر حوادث اتفاق افتاده موتورسیکلت سواران فاقد کلاه ایمنی می باشند. چرا که بیشتر جوانان در هنگام شب هوشیاری کافی در رانندگی را ندارد. آمار تصادفات فوتی موتورسواران پایتخت بر اساس زمان وقوع در 10 ماهه سال جاری از ساعت 12 بامداد تا4 صبح با 26 درصد، از ساعت 4 تا 8 صبح 6 درصد، از ساعات 8 تا 12 ظهر 12 درصد، از ساعت 12 تا 4 بعدظهر 13درصد، از ساعت 4 بعدازظهر تا 8 شب 15 درصد و از ساعت 8 تا 12 شب با فراوانی 28 درصد است.
وی در پایان با بیان این که با توجه به آمار بالای تصادفات موتورسیکلت در بازه زمانی 8 تا 12 شب ضروری است که موتورسواران با رعایت قوانین رانندگی و پرهیز از رفتارهای پرخطر، از وقوع حوادث مرگبار جلوگیری کنند، گفت: اجرای طرح‌های نظارتی و افزایش کنترل‌های پلیس در این ساعات حساس می‌تواند نقشی مؤثر در کاهش این آمار نگران‌کننده داشته باشد. بی‌توجهی به قوانین، تنها یک لحظه زمان می‌برد، اما پیامدهای آن می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/1036285/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خشم هواداران الهلال پس از شکست در ال‌کلاسیکو

جدال بلندقامتان ایران با قزاقستان در هوای منفی 14 درجه

ناصری: تاج شرایط حضور تیم‌های ایرانی را در جام باشگاه‌ها فراهم کند

آدرس غلط سرمربی التعاون قبل از دیدار با تراکتور

اقدام قابل توجه مجتبی حسینی درباره بازیکن جوان

ستاره استقلال به دیدار با پرسپولیس می‌رسد

پاس گل مسی؛ گل اول اینترمیامی به نیویورک سیتی

دیدار تراکتور-خیبر دارای دو نیمه متفاوت بود

دبل پاس گل مسی؛ گل دوم اینترمیامی به نیویورک سیتی

آشا محرابی و آرزوی غارنشینی!

ابراهیم حاتمی‌کیا : ‌می‌توان مخاطب را با ذائقه‌های تازه به سینما آورد

کامران نجف زاده از علت انتخاب اسم «برمودا» می گوید

بررسی سرنوشت فیلم‌هایی که با مدت‌زمان طولانی آماده نمایش شده‌اند

نمایش صوتی «سووشون» با بازی شبنم مقدمی در نقش «زری» آماده شد

سقوط بهمن در جاده چالوس؛ آخرین وضعیت 15 خودروی گرفتار

آخرین مهلت خرید قسطی خودرو تا قبل از عید نوروز

برگزیدگان جشنواره‌های خوارزمی امروز در حضور رئیس جمهور تقدیر می‌شوند

به شادی مردم اعتماد مکن برف

تسنیم: ردپای رئیس سازمان برنامه و بودجه در التهابات ارزی

ابلاغ نرخ گذاری جدید نفت گاز یارانه‌ای صنایع بالادستی

مولدسازی به خانه‌های سازمانی وزارت راه رسید

تعیین یک‌چهارم بودجه موردنیاز برای جوان شدن جمعیت ایران

کنایه روس ها به سطح پایین کشتی آزاد باشگاه‌های جهان

موراتا دربی استانبول را از دست داد

تلاش تراکتور برای رساندن دو ستاره به بازی بزرگ

حریف عربستانی استقلال، ترسناک در خارج از خانه

شانس بزرگ استقلال و سیدحسین؛ یامگا غایب!

هواداران الهلال دیگر ژسوس را نمی‌خواهند!

تعویق دربی به سود کدام تیم است؟

گلزن سپاهان در اوج از کار افتاد!

فلورنتینو پرز به سیم آخر زد!

عراقچی خبر داد: تعامل ایران با اروپا برای رفع تحریم‌ها

قالیباف عازم بیروت شد

تذکر معنادار جمهوری اسلامی

انتقاد تند روزنامه همشهری از وزیر دولت پزشکیان

عراقچی برای شرکت در مراسم شهید نصرالله راهی بیروت شد

خرس طلایی برلین به «رویاها» رسید

گله‌های یک مستندساز پس از اکران فیلمش

نماهنگ «وطن» با خوانندگی عباس بهادری

یادداشتی در آستانه سی‌ونهمین سال درگذشت غلامحسین بنان؛ اعتبار و شناسنامه آواز ایران

مانور متقلبانه اینفلوئنسرها با مالیات 3درصدی موبایل

هشدار هواشناسی به هموطنان

بازتاب تاریخ در فناوری‌های مدرن از دوران باستان تا عصر نوآوری

راهنمای کشف جین آستن

تکالیف مالیاتی بر زمین مانده!

خلاصه بازی اینتر 1 - جنوا 0

پیروزی اینتر در شب فرصت‌سوزی طارمی

تحقیر الهلال با کامبک تماشایی الاتحاد

گل دوم بارسلونا به لاس‌ پالماس توسط تورس

چالش جالب بازیکنان لورکوزن؛ اگر برای پرچم هر کشور نتوانی یک بازیکن را نام ببری کتک می‌خوری!