راه ترقی

آخرين مطالب

نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران سياسي

نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران
  بزرگنمايي:

راه ترقی - ایسنا / سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، در نامه ای به شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل متحد به اتهامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ایران پاسخ داد.
به گزارش ایسنا، متن نامه امیر سعید ایروانی به شرح زیر است:
مطابق با دستور دولت متبوعم، مکاتبه حاضر در پاسخ به اتهامات بی‌اساس مطرح شده توسط نماینده رژیم اسرائیل در نامه مورخ 8 اکتبر 2024 (S/2024/721) ارسال می‌گردد.

این نامه به‌طور نادرست ادعا می‌کند که جمهوری اسلامی ایران حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد را نقض کرده است. نماینده این رژیم تروریستی و اشغالگر، همچون همیشه، به روایات ناصواب، اطلاعات نادرست و دروغ‌های آشکار متوسل شده تا توجه‌ را از نسل‌کشی و جنایات جنگی مداوم این رژیم علیه مردم فلسطین و لبنان منحرف کند و نقش‌ مجرم و قربانی را وارونه جلوه دهد.
با این حال، حقیقت به وضوح با این دروغ‌ها در تضاد است و حقایق انکارناپذیر خود گویای همه چیز هستند. در این خصوص، مایلم توجه اعضای محترم شورای امنیت را به نکات و واقعیت‌های ذیل جلب کنم:
1. برای بیش از یک سال، رژیم اشغالگر و آپارتاید اسرائیل به‌طور فاحش و نظام‌مند حقوق بین‌الملل را نقض کرده و مرتکب جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی علیه مردم بی‌گناه فلسطین در غزه شده است. تمامی این اقدامات بدون هیچگونه پاسخگویی انجام شده است. جنگ نسل‌کشانه رژیم صهیونیستی تاکنون منجر به مرگ و مجروحیت بیش از 200,000 غیرنظامی شده است که بسیاری از آن‌ها زیر آوار مدفون شده‌اند.
رژیم اسرائیل همچنان از گرسنگی به‌عنوان یک سلاح جنگی استفاده می‌کند. همان‌طور که سرپرست معاونت دبیرکل سازمان ملل برای امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری در نشست 9750 شورای امنیت در تاریخ 16 اکتبر 2024 گزارش داد، بین 2 لغایت 15 اکتبر هیچ کمکی غذایی به شمال غزه نرسیده و دسترسی بشردوستانه تقریباً غیرممکن بوده است.
وی همچنین اعلام کرد که از 9 اکتبر تاکنون، غزه شاهد تلفات عظیم ناشی از حملات هوایی رژیم اسرائیل بوده که منجر به کشته شدن تقریباً 400 فلسطینی و زخمی شدن نزدیک به 1,500 نفر شده است و افزود: «جهان تصاویر بیماران و خانواده‌های آواره‌ای که در نزدیکی بیمارستان الاقصی پناه گرفته‌ و در آتش می‌سوزند را دیده است. درحالی‌که دیگران، از جمله زنان و کودکان، متحمل دردهای شدید ناشی از سوختگی‌های عمیق و مادام‌العمر بوده و دسترسی به مراقبت‌های پزشکی فوری ندارند.»
2. این رژیم تروریستی کارزار نسل‌کشی خود را به لبنان گسترش داده، و وحشی‌گری مشابهی را که بر مردم فلسطین در غزه اعمال کرده بود، در لبنان به راه انداخته است. حملات بی‌وقفه این رژیم به بیروت و جنوب لبنان، مرگ و ویرانی را به همراه داشته است. تجاوز وحشیانه اسرائیل به لبنان تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 2000 نفر، از جمله 127 کودک شده، بیش از 1.2 میلیون نفر را آواره کرده و فشار غیرقابل‌تحملی بر کشوری که پیش از این نیز بار پناهندگان سوری و فلسطینی را به دوش می‌کشید، تحمیل کرده است.
3. در همین حال، رژیم اسرائیل به تجاوز آشکار خود علیه حاکمیت جمهوری عربی سوریه ادامه می‌دهد و به‌طور عمدی غیرنظامیان، زیرساخت‌های حیاتی و حتی کاروان‌های بشردوستانه‌ای که از سوریه به لبنان سفر می‌کنند را هدف قرار می‌دهد و به‌طور ظالمانه‌ای کمک‌های ضروری به نیازمندان را قطع می‌کند.
در 9 اکتبر 2024، رژیم اسرائیل یک حمله وحشیانه و عمدی علیه تأسیسات کمک‌های بشردوستانه هلال احمر ایران انجام داد که شامل یک بیمارستان صحرایی با 56 تخت و تجهیزات پزشکی پیشرفته بود. این تأسیسات رسماً کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را از مأموریت خود که صرفاً ارائه کمک‌های نجات‌بخش به غیرنظامیان آواره لبنانی و قربانیان تجاوز بی‌وقفه و وحشیانه رژیم اسرائیل بود، مطلع کرده بود. این نقض فاحش ارتکابیِ رژیم اسرائیل به‌طور رسمی توسط ما در نامه مورخ 11 اکتبر 2024 به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل اطلاع داده شد (S/2024/734).
4. اقدامات رژیم اسرائیل بدون شک جنایات جنگی هستند. هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله تأسیسات بشردوستانه و پزشکی، مدارس و مراکز آموزشی، نه تنها نقض حقوق بین‌الملل است؛ بلکه جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل‌کشی هستند.
5. با توجه به این واقعیت‌ها، بسیار نگران‌کننده و ریاکارانه است که رژیم اسرائیل، رژیمی که به‌خاطر نقض‌های مداوم و آشکار حقوق بین‌الملل، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت مشهور است، جرأت می‌کند که جمهوری اسلامی ایران را به اتهامات بی‌اساس متهم کند.
این همان رژیمی است که نماینده آن، در برابر دیدگان جامعه بین‌المللی، منشور سازمان ملل را در تریبون مجمع عمومی پاره کرد، وزیر امور خارجه آن به‌تازگی دبیرکل سازمان ملل را عنصر نامطلوب اعلام کرد و نیروهای نظامی آن بی‌شرمانه کارکنان سازمان ملل و امدادگران بشردوستانه را به قتل رسانده و با مصونیت کامل به صلحبانان حمله کرده‌اند. چنین رژیمی به‌طور کامل فاقد هرگونه اعتبار اخلاقی است تا هر کشور دیگری را به نقض حقوق بین‌الملل متهم کند.
6. حمایت ایران از گروه‌های مقاومت کاملاً مشروع و مطابق با حقوق بین‌الملل است. گروه‌های مقاومت درگیر مبارزه‌ای قانونی علیه اشغالگری وحشیانه و تجاوز مداوم رژیم اسرائیل هستند. تا زمانی که رژیم اسرائیل به اشغال غیرقانونی و تجاوزات خشونت‌آمیز خود ادامه دهد، مقاومت ادامه خواهد داشت و ایران به حمایت از گروه‌های مقاومتی که از سرزمین و مردم خود در برابر اشغال و تجاوز دفاع می‌کنند،ادامه خواهد داد. علاوه بر این، منطق گروه‌های مقاومت بر اصل مخالفت با اشغالگری و تجاوز مبتنی است و با دقت مواضع امنیتی و نظامی نیروهای اشغالگر صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد، در حالی که به‌طور کامل به حقوق بشردوستانه بین‌المللی پایبند بوده و به‌طور دقیق میان اهداف نظامی و غیرنظامی تمایز قائل می‌شود. تا به امروز، آن‌ها حداکثر خویشتن‌داری را در این زمینه نشان داده‌اند. در مقابل، رژیم اسرائیل به‌طور فاحش و نظام‌مند حقوق بین‌الملل، از جمله حقوق بشردوستانه بین‌المللی و تمامی اصول اخلاق، قانون و انسانیت را با هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان و زیرساخت‌های حیاتی نقض کرده است.
7. رژیم اسرائیل تهدیدی جدی و قریب‌الوقوع برای صلح و امنیت بین‌المللی است. اقدامات تروریستی و تجاوزات مداوم آن کل منطقه را به سمت آستانه جنگ سوق می‌دهد. شورای امنیت نمی‌تواند در برابر این جنایات سکوت اختیار کند. زمان آن فرا رسیده است که جامعه بین‌المللی، به‌ویژه شورای امنیت، این رژیم را پاسخگو کند. شورای امنیت بایدتجاوزات بدون کنترل رژیم اسرائیل را متوقف کند، از حقوق بین‌الملل دفاع کند و صلح و ثبات را به منطقه بازگرداند. جمهوری اسلامی ایران به‌طور فوری از شورای امنیت درخواست می‌کندکه اقدامات عاجل و قاطعی برای وادار کردن این رژیم به توقف تجاوزات و جنایات خود در غزه، لبنان و سوریه انجام داده و رژیم را به پایبندی به تمامی قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت وادار کند.
8. جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال جنگ یا تشدید تنش در منطقه نیست، اما کاملاً آماده است تا از حاکمیت و تمامیت ارضی خود در برابر هرگونه تجاوزی ،به‌ویژه از سوی رژیم اسرائیل، که منافع حیاتی و امنیت آن را تهدید کند، دفاع نماید. ایران حق ذاتی خود برای دفاع مشروع را به‌طور کامل مطابق با حقوق بین‌الملل اعمال خواهد کرد و شورای امنیت را از پاسخ قانونی و ضروری خود مطلع خواهد ساخت.

لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/964372/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران و پاکستان در آستانه نهایی‌سازی قرارداد تجارت آزاد

ابتلای بارسلونا به ویروس فیفا

ایران برای صعود به جام‌جهانی چند امتیاز کم دارد

سرمربی تیم ملی نوجوانان: انصراف لبنان نباید به سایر تیم‌ها ضربه بزند

تصمیم عجیب AFC برای مسابقات مقدماتی زیر 17 سال آسیا با انصراف لبنان

واکنش محسن رضایی به خبر شهادت السنوار

شهدا مایه غرور و الگوی نسل جوان ما هستند

تیزر سریال خانوادگی تب و تاب

علت اعتبار جشنواره فیلم کوتاه از نگاه سیدعباس صالحی

نقد «استاد» در تلویزیون

گزارشی از تازه‌های دوبله برای تلویزیون

جشنواره فیلم کوتاه تهران کار خود را آغاز کرد/ معرفی برگزیدگان عکس

بازیگر مشهور سینما از همسرش طلاق گرفت

روایت کیومرث مرادی از معرفی‌ طناز طباطبایی به حسن فتحی

بچه مهندس را کسی با این استایل خاص نشناخت!

آهنگ «عبور» را از محسن یگانه بشنوید

پیشنهاد جالب رشیدپور برای پاسخ به بیانیه اروپا درباره جزایر سه‌گانه ایران

تغییر خط مشی «ایکس» به نفع هوش مصنوعی

پایان چهارگانه منیژه آرمین با توقف در «کافه ماگنولیا»

تاخیر در پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری

افزایش قیمت انرژی قیمت بیت کوین را بالا خواهد برد

رضا حسن زاده و انتقاد به هیات مدیره استقلال

جانشین نکونام در استقلال کیست؟

آیا نظارتی بر عملکرد استقلال و پرسپولیس وجود دارد؟

والدین بازیکنان در فوتبال پایه، از روی سکوها دستور تاکتیکی می دهند!

صحبت های سعید لطفی درباره تخلفات و فساد در فوتبال پایه

تساوی در مهمترین دیدار هفته چهارم لیگ‌ برتر فوتسال بانوان

ادرسون: منچسترسیتی جانشین گواردیولا را انتخاب کرده است

خبر تلخ برای بایرن از زبان کمپانی

ملوان نداجا مقابل آمریکا پیروز شد، به نیوزلند باخت

حضور عراقچی در دومین اجلاس وزیران خارجه روند 3+3

نادر سلیمانی با پوشیدن این لباس در 50سالگی به آرزویش رسید

اعلام تسهیلات برگزیدگان علمی در آزمون کارشناسی ارشد

ترافیک در محورهای چالوس و هراز سنگین شد

نقشه خطرناک علی‌اف برای سرزمین‌های آن سوی مرز شمالی ایران

لارستان برنده جدال مدعیان

ترین‌های هفته 7 لیگ برتر ایران 1403/04

قفل فیفا به پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس

ستاد ورزش‌های پرمدال تشکیل می‌شود

وزیر خارجه ترکیه: ما از هیچ جنگی علیه ایران، دفاع نخواهیم کرد

عکس‌ وایرال شده از مرجانه گلچین با یک ژست خاص

موزیک ویدئوی «بیدارم» با صدای فریدون آسرایی

شناسایی غار ماقبل تاریخ در گیلان

شمار کشته شدگان شرکت چدن‌سازی کاشان به چهار نفر رسید

جمع‌آوری نمونه‌های ماه با شبیه‌سازی مجازی

اگر پهپاد لبنانی به دست آرَد دل ما را...!

جنجال طلافروشان برای فرار از مالیات و شفاف سازی درآمدها

هزینه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن اعلام شد

منتخبی از پاس‌های طلایی لیگ برتر انگلیس

نخستین جام اندی ماری پس از بازنشستگی