«درسی از ناکامیهای آمریکا در ارتقای آموزش عمومی»
انديشه
بزرگنمايي:
راه ترقی - ایسنا/کتاب «بازطراحی آموزش: درسی از ناکامیهای آمریکا در ارتقای آموزش عمومی» نوشته کِنِت ویلسون(برنده جایزه نوبل) و بِنِت دیویس منتشر شد.
این کتاب با ترجمه آرش اردهالی و امین هاشمی در 320 صفحه با شمارگان 700 نسخه در نشر اختران راهی بازار کتاب شده است.
![]()
در معرفی این کتاب آمده است: کتاب «بازطراحی آموزش» توسط پروفسور کنت ویلسون، فیزیکدان برجسته فقید فیزیک نظری در آمریکا در سال 2013 تألیف شده است و در سال 2024 توسط نشر اختران وارد بازار نشر ایران شد. مولف این اثر به خاطر ارائه روشی در تحلیل پدیدههای بحرانی، جایزه نوبل فیزیک را در سال 1982 میلادی دریافت کرد.
این برنده جایزه نوبل، به عنوان یک اصلاحگر نظام آموزش عمومی، خود را موظف دانسته که با ذکر تاریخچه اصلاحات آموزشی، علل شکست آنها را با مثالهای جالبی، توضیح دهد و خواننده کتاب را با طرحهای پیشنهادی خلاقانه جهت اصلاح مدارس و بازطراحی دانشورزانه نظام آموزشی آشنا کند.
این کتاب در 8 فصل منتشر شده است. فصل اول به بازتعریف ماموریت و معنای آموزش در ایالات متحده آمریکا اشاره دارد. در فصل دوم، نویسنده به قدرت فزاینده بازطراحی نظام آموزشی و فوایدش برای قدرت گرفتن طبقه متوسط و ضعیف جامعه از جنبههای اقتصادی اشاره دارد. در فصل سوم که بهبود خواندن نام دارد، نویسنده اثر به اهمیت خواندن صحیح به عنوان پیشگام فرآیند بازطراحی نظام آموزشی میپردازد که موضوع بسیار مهمی در نظام آموزشی محسوب میشود و توصیههای ارزشمندی برای نظامهای آموزشی جدید ارائه میکند. در فصل چهارم که حلقههای مفقوده نام دارد، این منتقد برجسته نظام آموزشی در قرن بیستم، میکوشد تا به این پرسش پاسخ دهد که چرا گاهی، حرفه معلمی، مانع توسعه نوآوری و خلاقیت در میان دانشآموزان از ابتدایی تا دبیرستان شده و برای برونرفت از این بنبست، چه کارهایی باید در دستور کار طراحان نظام آموزشی قرار گیرد. در فصل پنجم، به مفهوم فرهنگ مدرسه و جوانب سیاسی آموزش اشاره دارد که در بحث بازطراحی نظام آموزشی بسیار مهم است. فصل ششم کتاب، سنجش عملکرد نام دارد که نویسنده تلاش کرده تا اهمیت فوقالعاده ارزیابی و ارزشیابی در بازطراحی آموزش را مورد تأکید قرار دهد. فصل هفتم کتاب، استقرار پارادایم جدید نام دارد. نویسنده، ساختارهای جدید در مدرسه بازطراحی شده را به خواننده اثر معرفی میکند که الگوهای بسیار جالب و رهیافتهای خوبی برای بازطراحی نظامهای آموزشی حتی در منطقهای که ما در آن قرار گرفتهایم، دارد. فصل پایانی کتاب، به مقوله مدرسه بازطراحی سیستمها اشاره میکند.
-
سه شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۱:۰۷
-
۱۹ بازديد
-

-
راه ترقی
لینک کوتاه:
https://www.rahetaraghi.ir/Fa/News/1037857/